רכב חשמלי

יתרונות של רכב חשמלי

בשנים האחרונות חודר הרכב החשמלי לשימוש רב בארץ ובעולם כולו ואפשר לראות זאת באמצעות יבוא טסלה לישראל. למכונית החשמלית יש יתרונות רבים וזו הסיבה לכך שעוד ועוד לקוחות בוחרים להחליף את הרכב שלהם ברכב חשמלי. מהם היתרונות של רכב חשמלי?

רכב חשמלי

היתרונות של רכב חשמלי

  1. איכות הסביבה – אין ספק שהיתרון הראשון הוא איכות הסביבה. בעוד כל מכונית שמונעת בחומרי בעירה כמו דלק פולטת עשן וחומרים שמזהמים את הסביבה, הרי מכונית חשמלית לא עושה זאת. היא מונעת באמצעות אנרגיית החשמל ולא פולטת חומרים מזהמים במהלך הנסיעה. אמנם חשוב לציין שייצור החשמל אף הוא פוגע בסביבה, ומשכך השימוש הרב בחשמל כרוך אף הוא בנזקים, אך יחד מדובר על כמות פחותה יותר של נזק לסביבה. וזה אומר שאם אתם חושבים על הסביבה ועל העולם הירוק שלנו – הבחירה במכונית חשמלית זה צעד נכון ומתחשב.
  2. חוסכים ביקורים בתחנת הדלק – עבור נהגים רבים הצורך הקבוע לבקר בתחנות הדלק הופך להיות מועקה. הן הפעולה הטכנית והצורך לבצע את התדלוק לעיתים קרובות, וכן התלות בדלק ובשירות ברמה יומיומית כמעט. כאשר נוסעים ברכב חשמלי ניתן להטעין את המכונית באופן עצמי ליד הבית, בלי להגיע לתחנת הדלק ולחכות לתורכם…
  3. חיסכון כספי – יש אומרים כי שימוש במכונית חשמלית מביאה עמה גם חיסכון בהוצאות הרכב. מדובר על החיסכון בעלויות הדלק. אכן, כאשר מטעינים את המכונית בחשמל ואין צורך לתדלק וסעיף ההוצאות בגין הדלק יורד לקצה הרשימה. אם כי יש לציין כי העלות של המכונית החשמלית היא כיום יקרה יותר מרכבים אחרים, כמו כן התיקונים בעת הצורך כרוכים בעלויות גבוהות יותר בגין העובדה שהרכב החשמלי טרם חדר לשימוש מסיבי. כך שהחיסכון בדלק אמנם קיים, אבל מנגד הרכב החשמלי עשוי להיות מלווה בהוצאות גבוהות יותר בעת הרכישה ואחזקת הרכב. יש לבדוק את עניין העלויות כדי לבדוק האם יש בכך חיסכון כספי. אם כי מסתבר כי בעתיד מחירי הדלק יעלו ואילו מחירי המכונית החשמלית ירדו ויהיו עממיים יותר. כך שלטווח רחוק אכן מדובר על חיסכון כספי.

קראו גם על: רכבים חשמליים סיניים

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד