שוק ההון

אריה גולדין: מה כוללת ההגדרה שוק ההון?

המושג “שוק ההון” נפוץ מאוד וניתן לשמוע אותו כמה פעמים בכל יום. נוכל לשמוע אותו בתקשורת, בשיחות חולין ובערוצי מדיה נוספים. באפן כללי, כולנו יודעים שמדובר במושג מעולם העסקים אך למה המושג שוק ההון בעצם משמש ומהם המרכיבים של המושג?

שוק ההון כמרכיב עיקרי מהכלכלה העולמית

המושג “שוק ההון” מתייחס באופן רשמי לשוק ניירות הערך שכולל גם את שוק אגרות החוב והמניות, קראו בהרחבה. מניה היא בעצם חלק של חברה אשר נסחרת בבורסה. אגרות חוב הינן שטרות חוב שמונפקים על ידי גופים שונים וביניהם ממשלות וזאת גם כן על מנת לגייס כספים מהציבור הרחב. בצורה כזו שוק ההון כולל בתוכו מערכת מורכבת של מוסדות פיננסיים ובנקים כאשר הבורסה לניירות ערך הינה מרכיב מרכזי בשוק ההון.

מטרתו של השוק

שוק ההון משמש כמקום מפגש בין גורמים שונים, אלו הזקוקים לעזרה במימון וגורמים המעוניינים להשקיע את הונם. שוק ההון מאפשר למעשה, ליזמים וחברות לגייס כספים מהציבור בעזרת מנגנון שלם וכך מתאפשר להם לפתח מוצרים ולעשות מהלכים עסקיים שייתכן ולא היו מצליחים לעשות ללא האפשרות לגייס את ההון מהציבור. שוק ההון הוא אחד ממקומות התיווך של העולם הכלכלי המודרני. בזכות הקידמה הטכנולוגית, היום על מנת לסחור בשוק ההון אין צורך בהגעה פיזית או בסחירת ברוקר המגיע באופן פיזי אל הבורסה על מנת להעביר פקודות אלא ניתן להעביר את הפקודות לברוקרים בצורה דיגיטלית. מקובל להיעזר היום במומחים לשוק ההון כמו אריה גולדין וזאת מפני שהשקעה בשוק ההון נחשבת למורכבת ולא מומלץ לעשות אותה ללא ליווי.

האם שוק ההון רלוונטי לכם?

מהסיבה שהמושג נשמע כל כך הרבה פעמים במהלך חיינו, ניתן להבין כי מדובר במושג שמשפיע על חיינו בצורה כזו או אחרת. הדבר נכון גם אם אינכם מבינים דבר בכלכלה כי אפילו החסכונות שלכם לפנסיה מושקעות בשוק ההון בצורה מסוימת. שוק ההון כמו כן מהווה מקור פרנסה לברוקרים ויועצי השקעות וגם לאנשים המשקיעים את כספם תוך כדי היעזרות במומחים כמו אריה גולדין.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד