ההבדל בין וינאסה יוגה לבין אשטנגה יוגה

יוגה לנשים בהריון

לגוף ולנפש יש קשר מיוחד המחבר בין שניהם, ומשפיע על התנהגותו ומחשבתו של כל אדם. דוגמה מצוינת לכך היא כאשר אדם אינו חש בטוב בגלל צינון או התקררות בגלל חיידקים ויראליים, אלו משפיעים על הרגשתו הפיזית של האדם ומתבטאים בכאבי ראש, צינון, שיעול, כאבי שרירים ועוד בסימפטומים לא נעימים. כאשר האדם חולה ואינו חש בטוב, גם הנפש וגם הגוף מרגישים זאת באופן הרמוני, ולכן כדי לחזק ולטפל בגוף יש לדאוג לחיזוק התחושות הפיזיות והמנטליות יחד.

תרגול יוגה לחיזוק הגוף והנפש

תרגילי היוגה נלקחו מתוך אמונה של פילוסופיה רוחנית המעניקה אימון רוחני ונפשי לגוף, כך שבאמצעות תרגילים אלו כל אחד יכול לחזק את גופו ונפשו באופן המשלים אחד את השני, במיוחד יוגה לנשים בהריון. תרגילי היוגה מעניקים לגוף חוזק של שרירים מרכזיים בגוף האדם כמו שרירי הליבה, שרירי היציבה ועוד. באמצעות חיזוק מרכז הגוף, כך גם הנפש מתחזקת בהתאם עם הגברת המודעות וההכרה העצמית, איזון הגוף והנפש והגשמה עצמית.

ליוגה יש כמה טכניקות ושיטות תרגול שכל אחת מהן שונה מהשנייה. ישנם תרגילים המתמקדים יותר בפן המנטלי-נפשי, וכאלו המעניקים דגש יותר על התרגול הפיזי של הגוף. בין התרגילים הנפוצים ביותר הינם תרגילי וינאסה יוגה ואשטנגה יוגה.

וינאסה יוגה

טכניקת הוינאסה יוגה מותאמת לכל אחד המעוניין לתרגל טכניקות יוגה, ובמיוחד לכאלו המתחילים עם האימונים שלהם בתחום היוגה. טכניקת אימון זו שמה דגש עיקרי על תרגול התנוחות של היוגה, כך שיתאימו באופן האידיאלי והטוב ביותר עבור כל מתאמן ולא על פי התאמה לתנוחה המושלמת שעל המתאמן לבצע.

כך כל אחד יכול לתרגל ולהתאים לעצמו את תנוחות היוגה הטובות ביותר, תוך התחשבות במצבו הגופני והפיזי והיכולות שלו. בשיטה זו המתאמן מתרגל את תנוחות היוגה המותאמות לו, תוך שילוב של נשימות נכונות ואיזון היציבות של הגוף בכל תנוחה שהוא מבצע.

אשטנגה יוגה

טכניקת התרגול של אשטנגה יוגה משלבת בתוכה מספר תרגילים שונים המעוררים וממריצים את הגוף, ומיועדים למתאמנים המעוניינים לבצע תרגילי יוגה אינטנסיביים יותר. במהלך האימון המתאמנים מחזקים את שרירי הגוף\ מגמישים את השרירים והתנועתיות שלהם, משפרים את המודעות הנפשית שלהם וגם משפרים את יכולת הסיבולת לב-ריאה.

קראו על: קורס מדריכי יוגה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *