לקנות דירה

קונים דירה? זה מה שחשוב שתבדקו

רכישת דירה היא דבר לא פשוט, מדובר בהוצאה הכספית הכי גדולה שאנחנו נעשה במהלך חיינו. לכן,לפני שאנחנו ממהרים לחתום על חוזה, רצוי שנבדוק כל פרט ופרט, בשביל להיות בטוחים בהחלטה שלנו.

מדוע עלינו לבדוק את הדירה לפני רכישה

אין ספק, רכישת דירה חדשה היא הגשמת חלום, לא משנה אם מדובר בדירה חדשה או קיימת, דירה ראשונה או דירה שנייה שאנחנו קונים וכן הלאה. מדובר בהגשמת חלום שעולה לנו לא מעט כסף. לכן אנחנו צריכים להיות בטוחים בהחלטה שלנו, אנחנו צריכים להיות בטוחים שאנחנו מבצעים את העסקה הטובה ביותר. זה נכון בוודאי אם מדובר בנכס רגיל או נכס למשל, שעבר שינוי או עומד לעבוד, כמו למשל תמ”א 38. לכן, גם חשוב לקרוא מדריך לתמ”א 38, על מנת לדעת בוודאות שאכן התוכנית בוצעה כנדרש או בשביל לדעת, מה הוא עומד לעבור ואיך זה יכול להשפיע על הערך שלו.

נקודות שצריך לבדוק לפני קניית דירה חדשה

גודל וחלוקה

הכל מתחיל ונגמר כאן. אנחנו צריכים לבדוק מה הגודל של הדירה וכיצד היא מחולקת. האם הגודל הוא כפי שנאמר לנו, האם החלוקה של החדרים היא סבירה או שמא אנחנו צריכים לבצע שינוי, אם זה אפשרי בכלל.

מיקום

חשוב לדעת את המיקום של הדירה במובן של מה קיים באזור. זאת אומרת, האם יש מוסדות חינוך ברמה טובה, אמצעי תחבורה נוחים, מרכז מסחרי, סניפים של קופת חולים, מגרשי משחקים, ובכלל האם מדובר על מקום טוב, שקט, מקום שנחשב איכותי.

מצב המבנה

עלינו לבדוק את מצב המבנה, בין אם זה מבחינה חיצונית ובין אם זה מבחינה פנימית וכן מבחינת תשתיות. יש דברים שנוכל לתקן, לשפץ, יש דברים שלא והם יכולים להשפיע על איכות המבנה וכן על איכות חיינו.

מצב משפטי

אם אנחנו קונים דירה מגורם פרטי, חשוב לדעת אם קיימות הגבלות מסוימות על הדירה, האם הזכויות המלאות על הדירה נמצאות בבעלותו והאם אין שום מניעה שאנחנו נרכוש ממנו אותה.

שכנים

אם יש שכנים במבנה, חשוב לדעת מי הם ולבדוק, שאין איתם שום בעיות כאלה ואחרות.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד