טיח חוץ ופנים

טיח חוץ ופנים

טיח חוץ ופנים יכול לשמש כל אדם, שמעוניין לבצע שיפוץ בדירה או בבית שלו. טיח פנים למשל, יכול לשמש בתור חיפוי עבור קירות ותקרות פנימיים. טיח זה אינו מושפע ממזג האוויר, ולכן אינו מצריך התייחסות מיוחדת. לעומת זאת, טיח חוץ משמש לצורך חיפוי של קירות חיצוניים, ולכן הוא מושפע הן מקרני השמש היוקדות והן והגשם והלחות. מסיבות אלו בדיוק, טיח חוץ חייב להיות עמיד וחזק יותר מאשר טיח הפנים, היות והוא אמור להתמודד עם כל סוגי פגעי מזג האוויר. כמו כן, טיח חוץ חייב להיות עמיד במים, אחרת קירות המבנה יסבלו מנזילות והופעה של עובש וכתמי רטיבות.

טיח חוץ ופנים – נקודות חיוניות שכדאי להכיר

קודם כל, חשוב להבין כי כאשר מדובר על טיח פנים, ניתן לעשות את העבודה בכמה דרגות שונות של איכות. בכל מקרה, יש צורך להקפיד על שכבה ראשונה חזקה במיוחד, ולאחר מכן, ניתן להוסיף שכבות נוספות קלילות יותר. ניתן היום למצוא טיח פנים מסוגים שונים עבור שיפוצים, כמו למשל טיח לפי סרגל, טיח לפי סרגל בשני כיוונים וטיח מייקים. בכל מקרה, לפני הטיוח הראשון יש צורך לבצע עבודות הכנה, אחרת העבודה תהיה פחות איכותית ופחות מקצועית. 

לעומת זאת, כאשר מדובר על טיח חוץ, יש צורך להקפיד על טיוח ב- 3 שכבות. השכבה הראשונה למשל, הינה הרבצה צמנטית, שתפקידה לשמש בתור שכבת יסוד לצורך מניעת חדירה של מים. טיח זה מבוסס על צמנט וחומרי איטום דוחי מים, שמותזים על הקיר. לאחר מכן, עוברים לשכבה השנייה, שתפקידה ליישר את הקיר עד ליצירת מישור אחיד. השכבה השלישית נועדה כדי לקבוע את המראה הסופי של הקיר, ולכן היא יכולה להכיל טיח מסוגים שונים ואף לשלב חיפוי קירות.

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד