כץ פרזנטי

על זכויות יוצרים בפיתוח פטנט

המאמר באדיבות כץ פרזנטי

כדי למקסם את הרווחיות העסקית, קמעונאים משתמשים באביזרים שונים, כדי לייצר ולספק מוצרים מיוחדים לתצוגה של סחורות למכירת מוצריהן. אז איך באמת נוכל להגן על הייחודיות שלנו? לשם כך הומצא הפטנט וזכויות היוצרים עליו.

על זכויות יוצרים בפיתוח פטנט |

פרנק קרול, מייסד קבוצת קלרקס, התחיל בדרכים קטנות כבעלים של עסק של איש אחד בענף החנויות: הוא עיצב מערכות תצוגה והרכיב אותן (בדרך כלל מפלסטיק אקרילי). 

עם התקדמות הזמן, עלייה בהזמנות של לקוחות חשובים הביאה אותו להקים את קליירקס לייצור ומכירה של מגוון מוצרי תצוגה, כולל מערכות מדפים, מתלים ופריטי נקודת מכירה, ראו כאן.

פטנטים וזכויות יוצרים |

עוד לפני שהקים את קליירקס, מר קרול היה מודע לכך כי נראה כי המתחרים משתמשים בכמה מהרעיונות שלו בעיצובים שלהם. הוא התייעץ עם מומחים בתחום הקניין הרוחני (IP) והם המליצו ​​לו שבעוד שיכול היה לקבל קצת פגיעות בזכויות יוצרים, יתכן שחלק מהעיצובים שלו יוכלו להיות זכאים להגנת פטנטים.

בעזרת תמיכה כספית של המכון האירי למחקר ותקנים, הוגשו פטנטים על שני מוצרי התצוגה העיקריים שייצרו ונמכרו על ידי קליירקס. “אם הם לא היו מכסים את עלות הפטנטים של שני המוצרים הראשונים שלנו לא היינו יכולים להרשות לעצמך הגנה”, אומר קרול.

קליירקס וזכויות יוצרים |

אחד המוצרים שקליירקס הגישה בקשת פטנט עבורם הצליח מהר מאוד, ולפני שהוענק לו הפטנט המקביל, הופיעו עותקים של מוצר זה בשוק. פעולה בנושא זכויות יוצרים נגד חברה בריטית הצליחה בכך שההעתקה נפסקה ללא צורך לפנות לבית משפט.

מתחרה מהותי יותר החל לייצר ולמכור מוצר הדומה מאוד למוצר המוביל בסדרת קליירקס והחל בפעולה מהירה של הפרת פטנטים.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד