מתכונים טבעוניים

מתכונים טבעוניים לטבעוני המתחיל

לא מעט ישראלים עברו בשנים האחרונות לתזונה טבעונית. במקום לצרוך בשר, ביצים, חלב או דבש, טבעונים מתחילים החלו להכיר את הסויה, הקוקוס, חלב אורז או שקדים וכל שימוש אפשרי לאגוזים שונים. כך תסתדרו בתור טבעונים מתחילים.

כיצד מכינים אוכל טבעוני בקלות?

צריך לומר, היום אפשר למצוא המון מתכונים טבעונים ברשת. בין אם זה בקבוצות לטבעונים בפייסבוק, בין אם זה בפורומים שעוסקים בנושא, אתרי מתכונים ספציפיים לטבעונים או כאלה שכוללים גם מתכונים עבורם. כמו כן, יש לא מעט שפים שמציגים את המתכונים שלהם עבור טבעונים. לכן, כל מי שרוצה להכין מנה או ארוחה טבעונית, לא יתקשה בדבר. במקרים רבים יש מתכונים מיועדים לטבעונים, או שבמתכון קיים ניתן להחליף מצרכים כדי “לטבען” אותו. יש היום תחליפים רבים מאוד בשוק למוצרים מוכרים מן החי, בין אם זה גבינות, נקניק, ביצים ועוד. מדובר על מרכיבים שיוצרו באופן כזה שמשמרים את הטעם המקורי אך במקום החומר הרגיל, הם כוללים מרכיבים טבעוניים.

דוגמאות של מתכונים טבעונים שקל להכין

סלט טופו

הרבה פעמים אנשים נוהגים להכין סלט עוף, או סלט עם ביצים וטונה. זה תוסף ייחודי לסלט ירוק או סלט אחר. כך גם נהנים ממנת חלבונים. במקום עוף, טונה או ביצים, אפשר לשלב במנה טופו, וכך הופכים אותה למנה טבעונית לכל דבר. ניתן לצרוב את הטופו עם מעט שמן על מחבת, כדי לקבל מרקם קריספי וטעים.

תבשילי ירקות

כל מה שצריך בשביל להכין תבשילים כאלה זה להפשיר ירקות קפואים, למשל, שעועית, אפונה, גזר, ברוקולי ומרכיבים אחרים. להשתמש ברוטב בסיסי של שמן זית עם פטרוזיליה, בזיליקום ותבלינים אחרים, וכך יוצרים תבשיל מזין וטעים עם ירקות, ובלי שום דבר מהחי.

פתיתים/אורז עם ירקות

גם כאן לא צריך לעבוד קשה מדי. אפשר להשתמש באורז מלא, להכין אותו עם ירקות שונים ותוך זמן קצר יש לנו ארוחה מזינה וטעימה.

כאמור, אפשר למצוא היום תחליף לכל דבר, על כן, מי שרוצה יכול להכין לזניה טבעונית, חמין טבעוני, וניתן גם למצוא מוצרים על בסיס סייטן, במקום בשר.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד