תכנון אקלימי

מה זה תכנון אקלימי?

בשנים האחרונות חלה עליית מודעות משמעותית בקרב כלל הציבור באשר לחשיבות הרבה של שמירה על איכות הסביבה וזיהום אוויר. שינוי זה חל בעקבות גילויים מדעיים אשר חושפים את ההשפעה הרבה של חוסר השמירה על איכות הסביבה על העולם בו אנו חיים. לכן בשנים האחרונות החלו לא מעט בניות ירוקות אשר כל מטרתן לשמור על איכות הסביבה ככל הניתן. הליך הבנייה הירוקה אינו פשוט וכולל לא מעט בדיקות רלוונטיות על מנת לוודא כי הדברים נעשים על הצד הטוב ביותר במטרה באמת להצליח לשמור על הסביבה. אחד השלבים המקדימים ביותר הוא שלב תכנון אקלימי בו לוקחים בחשבון את כל המשתנים באזור בו רוצים לבנות וכן בחומרים השונים בהם עושים שימוש. שלב זה יצליח לייעל משמעותית את התוצאה הסופית של הבנייה ולוודא כי היא אכן תהיה ירוקה וידידותית לסביבה. 

השלבים השונים בתכנון אקלימי

בין כלל השלבים בתכנון האקלימי מחלקים את אזורי הבניה השונים ובדיקות מעמיקות אודות השפעת הטמפרטורה באזור על פנים המבנה, קרינה הנובעת מהשמש, אחוזי הלחות באזור, תכנון כיווני הפתחים של המבנה במטרה לנצל ככל הניתן את זרימת האוויר הטבעי במקום לעשות שימוש בגורמים שונים שאינם ירוקים, הצללות שונות, בידוד הבניין מחומרים שונים, שילוב ירוק ומיטבי של מערכות קירור לימי הקיץ החמים וחימום לימי החורף הקרים ועוד. כלל הנתונים הללו ועוד רבים נוספים נבדקים בתכנון האקלימי על מנת לוודא כי הבניין אכן יהיה ירוק ככל הניתן.

רק כך ניתן יהיה לבנות מבנה ירוק השומר על איכות הסביבה

בעזרת שלב זה ניתן לדעת מה תהיה התוצאה הסופית ללא הפתעות של ממש. הכרות מעמיקה עם כל הנתונים הללו תאפשר לבוני המבנה הירוק לעשות זאת על הצד הטוב ביותר ללא פגיעה מיותרת באיכות הסביבה.

קראו על: בנייה ירוקה למגורים

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד