איך לבחור צבעים של תמונות לחדרי ילדים?

כולנו רוצים לעצב את הבית וחדר הילדים בצבעים שאנו אוהבים, אך מעבר לטעם אישי, לכל צבע יש משמעות ומחקרים רבים מוכיחים זאת. צבעים שונים יכולים להיתפס בצורה שונה בתרבויות שונות אך במקרים רבים, יש צבעים שמעבירים מסרים מסוימים למוח שלנו גם אם מדובר בתת המודע. 

כאשר אנו משלבים תמונות לחדר ילדים בצבעוניות מסוימת, יש להם חשיבות רבה הרבה יותר מאשר סתם פריטים עיצוביים.

בשנים הראשונים של חיי הילדים, הם משתמשים בראייה שלהם כדרך ללימוד הסביבה ולאמונות יש חשיבות רבה בהתפתחות של הילדים בין היתר בגלל הפריטים החזותיים אשר יוצרים גירוי במוח שלהם.

בחרו צבע מתאים למסר שתרצו להעביר לילדכם:

פירטנו את מרבית הצבעים העיקריים ואת המשמעויות שלהם, דבר שיוכל לסייע לכם לבחור את הצבעוניות הטובה ביותר לתמונות לחדר הילדים, בהתאם למסר שתרצו להעביר לילדכם:

כחול – הצבע הכחול משדר ביטחון והוא נתפס כאמין. מהטבע, ניתן להגיד שהצבע נלקח מהשמיים הכחולים והים הכחול והוא מסמל משהו קבוע בחיינו. צבע זה ידוע שמרגיע ואף יכול לגרום לגופינו לשינויים פיזיים אשר מרגיעים אותנו. כמובן שיש גוונים שונים של כחול ולא כל כחול יתן את אותו האפקט. לא סתם בתי חולים ומרפאות רבים משתמשים בצבע זה לצביעת הקירות שלהם (לעיתים זה ירוק ולעיתים טורקיז). 

ורוד – צבע אהוב מאוד על ידי בנות, הוא צבע שמשדר מתיקות ורכות. הוא מעורר חמימות. צבע זה מומלץ מאוד לשימוש בחדרי ילדים (בנות בעיקר) ניתן למצוא מגוון של תמונות לחדרי ילדים בצבע זה.

תמונות לחדרי ילדים

סט של שלושה תמונות לחדרי ילדים בגוון הורוד (מתוך אתר יוניקיד)

סגול – צבע זה מסמל יצירתיות, יוקרה ולעיתים גם מסתורין. ניתן בהחלט להוסיף נגיעות של צבע זה לעיצוב חדרי הילדים.

אדום – אדום הוא צבע עז שיכול לעורר מצד אחד אלימות וכוח (צבע הדם) ומצד שני יכול לעורר גם אהבה ותשוקה. צבע זה גם מתקשר לאש ולסכנה הוא צבע חזק ודומיננטי מאוד. צבע זה למשל – אינו מומלץ לצביעה של חדר השינה או הילדים – מכיוון שהוא עלול לעורר אותנו במקום להרגיע אותנו.

לבן – הצבע הלבן משדר משהו נקי, פשוט טהור וטבעי. הוא משדר משהו תמים. מומלץ מאוד לשלב את הצבע הזה בעיצוב חדרי הילדים והאקססוריז ו/או הריהוט בחדר התינוקות או הילדים.

שחור – צבע קיצוני שיכול לשדר בתרבויות מסוימות אבל ועצב ומצד שני במקומות רבים משדר גם יוקרה. פחות מומלץ לשימוש בעיצוב חדרי הילדים. 

תמונות לחדרי ילדים

סט של 3 תמונות לחדר ילדים בגוון של כחול (מתוך אתר יוניקיד)

חום – הוצא צבע השייך למשפחה של הצבעים החמים הוא מסמל ביטחון, משפחה, יציבות. צבע האדמה, הבסיס שלנו. בתקופה האחרונה זהו טרנד חם להשתמש בצבעי האדמה שוב, דבר הבא לידי ביטוי במיוחד בסגנון הבוהו שיק.

ירוק – צבע שניתן לראות בכל הצומח בטבע הוא משדר צמיחה, שגשוג, התחדשות, רעננות, טריות, וגם מזכיר את הנושא הכספי. צבע זה גם נחשב למרגיע וגם למרענן. גם צבע זה אופייני בקירות רבות של מרפאות ברחבי העולם מכיוון שהוא נחשב למרגיע. כמובן שהוא מזכיר לנו גם את הטבע ואת איכות הסביבה.

כתום – צבע זה נחשב לצבע מעורר ומייצר אנרגיה ותשומת לב. לא מומלץ לשלב בחדר ילדים – אך כן ניתן לשלבו בחדר משחקים אם יש חדר נפרד כזה בבית.

נכתב בשיתוף אתר יוניקיד

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד