ניהול תקציב משפחתי

ניהול תקציב משפחתי – איך עושים את זה נכון?

התנהלות כלכלית נכונה היא דבר חשוב מאוד לכל אדם ולכל משפחה. כאשר יש ילדים הרי שניהול כלכלת הבית בצורה נכונה נושאת באחראיות כבדה והדוקה יותר. על ההורים להתנהל כלכלית בצורה נכונה ולוודא שההכנסות המשותפות מספיקות לצרכי המחיה שלהם ושל ילדיהם, לתחזוקה נכונה ושוטפת של הבית בו הם גרים וכמובן לצרכים נוספים אחרים כמו טיולים, מותרות, רכב, חיסכון לילדים אולי ועוד. 

רישום וניהול של התקציב המשפחתי:

התנהלות כלכלית נכונה מתחילה בניהול תקציב משפחתי בצורה גלויה, מדויקת וברורה. המטרה תהיה כמובן שההכנסות יעלו מעל ההוצאות, להימנע מגירעון חודשי, מינוס בחשבון, איחוד חשבונות בנק הלוואות ותשלומים נושאי ריביות ועוד. פתחו קובץ אקסל במחשב או היעזרו בתוכנה או אפליקציה ייעודית לניהול תקציב משפחתי והתחילו למלא את טבלת ההוצאות שלכם. חלקו את ההוצאות להוצאות שוטפות קבועות והוצאות שוטפות משתנות. הוסיפו עמודה גם להוצאות שנתיות. קחו בחשבון בהוצאות המשתנות או השנתיות גם אפשרות להפתעות/הוצאות בלתי צפויות או מותרות. במידה ואתם מוציאים יותר ממה שאתם מכניסים או רוצים להגדיל את הפרש הרווח החודשי שלכם כדי לחסוך כסף או להרגיש בטוחים יותר תצטרכו להגדיל הכנסות ו/או להפחית בהוצאות.

הגדלת הכנסות:

בחנו אפשרויות נוספות להגדלת ההכנסות כמו עבודת פרילנסינג מהבית והמחשב לאחר שעות העבודה/בשעות הערב, כמו הקמת אתר אינטרנט או ערוץ יוטיוב פופולרי ולהרוויח כסף משם או אפילו ליצור מוצר דיגיטלי בתחום ההתמחות שלכם ולשווק אותו לאחרים באמצעות האינטרנט. 

הפחתת הוצאות:

יש אינספור דרכים להפחית בהוצאות: החל מביצוע השוואת מחירים לחברת הכבלים והאינטרנט ועד חיסכון בהוצאות החשמל והרכב, הפחתת הסיגריות אם אתם מעשנים, קניות חכמות יותר של מוצרי מזון וחומרי ניקיון, מחזור או איחוד הלוואות בחשבון ועוד.

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד