ארונות קודש: מה ההבדל בין מסורתיים למודרנים?

ארונות קודש: מה ההבדל בין מסורתיים למודרנים?

בכל בית כנסת יש ארונות קודש. בתוך ארון הקודש מאחסנים את ספרי התורה ושם הם שמורים בצורה הכי מכובדת והכי ראויה להם. ארונות הקודש הם למעשה לא ארונות סתם כך. מדובר בארון שהוא כספת. הוא בנוי בצורה כזו שהוא מעניק הגנה גבוהה לספרי התורה הנמצאים בתוכו. הוא גם בנוי בצורה שהוא דוחה אש ומונע התלקחות, הוא גם מוגן מפני מים והוא גם בנוי עם מנעולים מיוחדים שמונעים את האפשרות לפרוץ את ארון הקודש ולפגוע או לגנוב חלילה את ספרי התורה.

הקדושה של ספר התורה

ספר התורה הוא תשמיש הקדושה היקר והחשוב ביותר.

אנחנו יודעים שאדם הנופל מידיו ספר תורה אפילו בשוגג, חייב לשוב בתשובה ולצום יום שלם. לא רק זאת. גם אנשים אשר ראו את המחזה הנורא של ספר התורה שנופל ארצה, חייבים גם כן לצום ולשוב בתשובה על עצם הדבר שהם היו עדים למחזה כזה.

אנחנו יודעים שכאשר קורה אסון וספר תורה נפגע או נשרף, עורכים לו הלוויה ממש כמו לאדם גדול ומכובד. כל זאת מפאת הקדושה האדירה של ספר התורה.

מה ההבדל בין ארונות קודש מסורתיים לבין ארונות קודש מודרניים ?

ארון הקודש המסורתי עשוי ובנוי בצורה מאוד שמרנית וספציפית. יש אמנם שינויים וחידושים בעיצוב של ארון הקודש. אך אי אפשר לומר שיש הרבה מודרניזציה בתוך ארונות הקודש. מנגד יש את ארונות הקודש המודרניים ואלו המעוצבים באופן הרבה יותר חדשני. זה אולי לא כל כך מאפיין את הסגנון של ארונות הקודש המוכרים לנו. אך בכל זאת יש כאן משהו מהודר ויוקרתי היוצר תחושה של יופי והדר יוקרתי עם קו נקי ונעים לעין. רוצים לחדש את בית הכנסת? אפשר למצוא ארונות קודש מעוצבים ומיוחדים אצל רהיטי לביא.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד