ספרים

ספרים: האם לשמר את המסורת העתיקה או לעבור לקריאה אונליין?

אם בעבר בכדי להשיג ספר מסוים, היינו צריכים לגשת לחנות הספרים, לפעמים אפילו להזמין ספר ספצפי ולחכות בין כמה ימים לכמה שבועות, היום כמעט כל ספר זמין וקיים לקריאה אונליין. הרי קריאה ספרים או תחביב שקיים כבר עשרות אלפי שנים. מדובר במסורת, במשהו עתיק, עמוק, פלאי כמעט. רק מי שאוהב כל כך לקרוא ולפעמים חווה את התחושה שהוא לא יכול להניח את הספר ולו לרגע אחד, יכול להתחבר לאמירה הזו. קריאת ספרים היא דבר קסום, זה מקום המפלט של אנשים רבים כל כך ולקריאה יש מגון גדול כל כך של יתרונות. השאלה היא האם כאשר אנחנו קוראים את הספר שלנו בדיגיטל, בקינדל או באפליקציית קריאה אנחנו עדיין משיגים בדיוק את כל אותם יתרונות?. אז לשאלה הזו אין כמובן תשובה חד משמעית וזה מאוד משתנה בין קורא לקורא.

אז מהם היתרונות אל מול החסרונות?

על פי סופרים מובילים רבים כגון אורי אלטר ואחרים, נראה שאחד החסמים הכי בולטים בתחום הזה של קריאת ספרים דיגיטליים הוא בהיבט הטכנולוגי. אחוז גבוה מהקוראים הם אנשים מבוגרים, מעל גיל 70 שפשוט התרגלו לקרוא את הספרים שלהם באופן המסורתי של המילה ויש מהם לא מעט שעדיין מגיעים לספריה להשאיל ספרים אחת לכמה שבועות. אנשים מאוד חוששים מהטכנולוגיה ונרתעים רק מעצם המחשבה שיהיה עליהם להפעיל יישומים טכנולוגיים מורכבים, רק בשביל לבצע פעולה פשוטה כל כך כמו קריאה. אז נכון, לנו הצעירים זה נראה כל כך פשוט, הרי אנחנו מנהלים את כל העולם שלנו מהסמארטפון ועדין יש כאן סוג של מחסום.

ספרים יקרים מאוד לרכישה

כאשר אנחנו רוכשים ספר שלא במבצע, דרך מועדון לקוחות או במסגרת שבוע הספר, מדובר בהוצאה די גדולה. ספר עולה בממוצע 80 ש“ח וכאשר קוראים הרבה זה הופך למאוד כבד. לעומת זאת, המחירים של הספרים הדיגיטליים מאוד נגישים. אם חושבים על זה לרגע מבינים שהמפרסמים חוסכים את עלויות ההדפסה וזה סכומים די גדולים שיאפשרו לכם לקרוא יותר בפחות כסף.

נוחות הקריאה

למרות שמחקרים מראים כי קריאה באמצעים דיגיטליים אינה פוגעת בראייה, עדיין יש כאלה שקשה להם להתרגל. היופי ואולי גם היתרון של קריאה דרך המסך באים לידי ביטוי בכך שהאותיות בגודל קבוע ואנו הקוראים יכולים להגדיל את המסך בדיוק לפי איך שנוח לנו לקרוא.

ומה לגבי המגוון?

הן בחנויות הספרים הפזורות ברחבי הארץ והן באפליקציות וחנויות הספרים הדיגיטליות, ההיצע של הספרים מאוד מאוד גדול ויש מגוון עצום. תוכלו לבחור בין ספרי מתח, דרמה, ספרי היסטוריה, ספרי מדע וכל שנותר לכם הוא פשוט להחליט איך בא לכם לקרוא וכמובן שגם אפשר לשלב את שתי הדרכים. למשל, יש כאלה שמעדיפים בבית לקרוא ספרים רגילים ובנסיעות ספרים דיגיטליים.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד