תאורה לבית

תאורה לבית

בחירת תאורה לבית איננה עניין של מה בכך. דווקא לאור הריבוי של גופי תאורה אפשריים ולאור ההבנה שתאורה משפיע על עיצוב החלל ואפילו על התחושות והרגשות שלנו, מאוד נכון להיעזר באיש מקצוע כגון מעצב תאורה או מעצבת פנים עם ידע בנושא. הטיפים הבאים יתנו לכם רקע כללי חשוב. לייעוץ פרטני פנו לסמדר תמיר מסטודיו 26. 

הגדרת מטרת התאורה 

לתאורה יש יותר מאשר מטרה אחת. שימו לב שבחללים שונים תאורה לבית תהיה בעלת פונקציה שונה מאשר בחללים אחרים. תמיד הגדירו מראש האם בחדר או בנישה מסוימת מטרת התאורה להאיר זווית מסוימת או שאולי המטרה שלה לספק נוחות לעבודה (חדרי עבודה, חדרי ילדים ולימוד בבית). בחדרים מסוימים מטרת התאורה תהיה לסייע ביצירת אווירה רגועה, כך למשל בחדרי שינה. 

שימוש בדימרים ולדים 

בחירת תאורה לבית יכולה להתבסס במידה רבה על גופי תאורה שיתאימו לחלל. ההתאמה צריכה להתבסס על גודל החדר, גובה התקרה וגם העדפות אישיות. שימו לב שפתרונות מעניינים כגון לדים ודימרים יכולים לספק יתרונות חשובים. לדים נחשבים לחסכוניים וכיום הם זמינים גם בתצורות אלגנטיות. דימרים מאפשרים שליטה בתאורה וגמישות חשובה. 

אופנה, טרנדים וגופי תאורה 

לצד גופי תאורה בסגנון וינטג’, ניתן למצוא גופי תאורה שנועדו לבית אך מתהדרים בקווים תעשייתיים או בסגנונות אחרים (למשל מנורות קיר או מנורות דמויי זרקור). לפני בחירה בטרנד כזה או אחר, בחנו כמה אפשרויות שונות ורק אחר כך, קבלו החלטה. 

התאמת צבעי תאורה לצבע הבית 

סוג התאורה ובעיקר הטמפרטורה שמאפיינת את האור ישפיעו ויתקשרו עם הצבע השולט בבית, בריהוט ובכלל, בסביבה. כדאי ליצור התאמה וחיבור טוב בין צבעי התאורה לבין הצבעים שאתם מעדיפים ורוצים. יש להתייחס כמובן גם למאפיינים נוספים כגון כניסת אור טבעי ומספר גופי תאורה בשטח נתון. 

בדקו גם מראות מעוצבות

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד