2034095-min

טיפול בחרדת בחינות בשיטת NLP

פחד ממבחנים זו תופעה שיכולה לתקוף אנשים רבים בשלבים שונים בחיים, אך חשוב לזכור שבהחלט ניתן להתגבר עליה.

 

איך מטפלים בחרדת בחינות באמצעות שיטת NLP?

  • פיתוח היכולת להירגע – בדרך כלל אנשים אשר מתמודדים עם פחדים מסוגים שונים חווים רמות לחץ גבוהות מהרגיל. הדבר נכון גם לגבי אנשים רבים שסובלים מהתופעה של חרדת בחינות, מפני שכאשר חושבים כל הזמן מחשבות שליליות שמעוררות תגובות של לחץ בגוף, בסופו של דבר האדם עלול לסבול מסטרס כרוני. כאשר לומדים להירגע, נותנים לגוף הזדמנות פז לאזן את רמות הסטרס ולהתחבר למצבים נפשיים רגועים ונעימים יותר.
  • חזרה מנטאלית – כאשר אדם פוחד ממבחן חשוב במיוחד שהוא צריך לעבור בהמשך דרכו בלימודים, הוא מקדיש לא מעט מהזמן שלו למחשבות שליליות (לא מבחירה, כמובן) על המבחן או בנוגע ליכולות שלו ללמוד למבחן בצורה הנכונה ולהוציא בו ציון טוב. בדרך זו, הוא למעשה מחזק במוח שלו את ההרגל של החשיבה השלילית לגבי המבחן, מה שיוצר אצלו התניה שלילית סביב כל הנושא של למידה למבחן ועשיית המבחן עצמו. באמצעות שימוש בדמיון מודרך, האדם יכול ללמוד כיצד לכוון את המוח שלו למקד את תשומת הלב בתרחישים חיוביים יותר של עשיית המבחן ברוגע וקבלת ציון טוב.
  • אתגור דפוסי חשיבה – כמו עם חרדות ופחדים מסוגים אחרים, גם התופעה של חרדה מבחינות מונעת ומשתמרת על ידי דפוסי חשיבה שליליים. לרוב האנשים יש נטייה להזדהות באופן אוטומטי עם כל המחשבות שחולפות להם בראש, ואותן מחשבות מעוררות אצלם רגשות שליליים. על ידי אתגור של דפוסי חשיבה, לאדם יש הזדמנות מצוינת ללמוד לשמור מרחק מכל המחשבות הלא מועילות האלה, ולהחליף אותן במחשבות מקדמות יותר.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד