פינוי סוללות – המזהם משלם

על פי חוק הטיפול הסביבתי יבואנים ויצרנים נדרשים לפינוי סוללות תחת מדיניות “המזהם משלם”. סוללות נחשבות לפסולת אלקטרונית המחוייבת בפינוי וטיפול קפדנים שיצמצמו את זיהום האויר והפגיעה בכדור הארץ.

על פי הערכות ישראל היא בין יצרניות הפסולת האלקטרונית הגדולות בעולם כאשר רק בשנת 2019 עמד יצור הפסולת האלקטרונית בישראל על כ-160,000 טון. לשם השוואה, עשור קודם עמד יצור הפסולת האלקטרונית על קצת יותר מ-80,000 טון – פי שניים פסולת אלקטרונית בעשור.

החטא ועונשו

קוקה קולה כבר מזמן אינה טעם החיים. את מקומה החליפו מוצרי חשמל ואלקטרוניקה שהפכו אותנו לעבדים נרצעים של הקדמה. מהמחשב עברנו ללפטופ, מהטלויזיה המסורבלת למסך דק. את הטלפון הקוי החליפו ההטלפונים הניידים. אוזניות אלחוטיות, שלטים, אינספור משחקים ומוצרים הפועלים על סוללות, מיחשוב מערכות ופסי יצור רבים. 

זה טוב וזה מעולה שהתקדמנו. אולם יש לכך מחיר והוא לא זול. אל תתנו לגודלן החמוד להטעות אתכם – סוללות הן מסוכנות. הן מזהמות את מאגרי המים ובתוך כך פוגעות בחי ובצומח, יש בהן סכנת התלקחות וחומצות רעילות הפוגעות בבריאות ובמערכת האקולוגית. 

הפתרון

הפתרון טמון כמובן בפינוי מאורגן של הסוללות ובהמשך במיחזורן, קראו על כך באתר https://greensystem.co.il. כדאי לדעת כי מיחזור סוללות הוא תהליך, ארוך, מורכב ורב שלבי שהתועלת הכלכלית שלו, אם בכלל, מוטלת בספק. אולם, בשל הסכנות הרבות הכרוכות בזיהום פסולת אלקטרונית כמו סוללות, התועלת הכלכלית אינה שיקול, כי אם התועלת הקיומית והאקולוגית. 

בשל מורכבותו הרבה של הליך מחזור הסוללות אין הרבה חברות וגופים העוסקים במיחזור וחלק מהסוללות מועברות לחו”ל לתהליכי מחזור. 

לצורך מיחזור הסוללות ושינוע מבוקר, קיימות חברות המחזיקות באישור מיוחד וברשיונות מתאימים לפינוי סוללות מיצרנים, יבואנים ולקוחות פרטיים הזקוקים לשירות. 

> קראו גם על גריטה באתר גרין סיסטם

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד