החלמה לאחר טיפול כריתת לולאה

אם נקבע לך ניתוח כריתת לולאה, סביר להניח שאת להוטה לסיים את ההליך המורכב ולהתאושש במהרה. זמן ההחלמה לאחר ניתוח מסוג זה הוא בדרך כלל קצר, אבל יש כמה דברים שתוכלי לעשות בכדי להבטיח החלמה מהירה ומוצלחת. בתור התחלה, מומלץ לנוח הרבה במשך מספר ימים עד שבועות מהניתוח. מומלץ להימנע מפעילות מאומצת ולתת לגוף זמן להחלים. כמו כן, מומלץ לאכול מזון בריא ולשתות הרבה נוזלים. אכילת מזונות מזינים תעזור לגופך להתאושש מהר יותר. כמו כן, יש חשיבות רבה בשמירה והקפדה על היגיינה באזור. 

מהו בעצם ניתוח לכריתת לולאה?

ניתוח זה נקרא גם ‘קוניזציה’ ומטרתו להוריד חלק מצוואר הרחם בו מתקיים תהליך טרום סרטני. חשיבות הניתוח הזה היא גם כמובן לטפל בבעיה, אך לאבחן במקביל. את הנגע שהוצא ניתן לבחון במעבדה על ידי בדיקה פתולוגית ולקבל אבחנה מדויקת ביותר אודותיו. כריתת הלולאה מתבצעת לרוב לאחר שימוש בהרדמה כללית עדינה יחסית, מאחר ומדובר בניתוח פשוט וקצר. יחד עם זאת, יש מקרים בהם ניתן לבצע את ההליך הזה תוך כדי הרדמה מקומית. 

לקבלת ייעוץ רפואי התקשרי לקליניקה של מומחה לגניקולוגיה יעקב בורנשטיין>>>

כמה נשים עוברות ניתוח לולאה מידי שנה ומהן הסיבות לניתוח זה?

ניתוח הסרת לולאות הוא הליך נפוץ למדי. כ- 500,000 נשים עוברות ניתוח מסוג זה מדי שנה רק בארצות הברית. בעולם מדובר על מיליוני נשים שעוברות ניתוח זה מידי שנה. ישנן מגוון סיבות לכך שאישה תצטרך לעבור ניתוח להסרת לולאה. הסיבה השכיחה ביותר היא דימום וסת כבד. זה יכול להיגרם ממספר דברים, כולל שרירנים ברחם, אנדומטריוזיס או פוליפים. במקרים מסוימים, דימום כבד יכול להיות סימן למשהו חמור יותר, כגון סרטן. ניתן להשתמש גם בניתוח הסרת לולאות. 

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד