הרכבים חובבים – כל מה שצריך לדעת

הרכבים חובבים הם קבוצות של אנשים שמתכנסים כדי לנגן מוזיקה בשביל הכיף. לקבוצות אלו בדרך כלל אין הכשרה פורמלית, והן בדרך כלל לא לוקחות את עצמן ברצינות כמו נגנים מקצועיים.

ישנם סוגים רבים של הרכבים חובבים, כגון הרכבי ג’אז, רביעיות כלי מיתר, להקות כלי נשיפה ותזמורות. המילה “חובב” מקורה במילה הלטינית amatorius (ידיד או מעריץ של) והתייחסה במקור לאלה שרדפו אחר תחומי העניין שלהם ללא תמיכה מקצועית.

מה זה אומר להיות מוזיקאי חובב?

מוזיקאים חובבים מנגנים לשם ההנאה ולא בשביל הכסף, ולכן לא משלמים להם על ההופעות שלהם. לעתים קרובות הם מנגנים בקבוצות קטנות, לפחות חלקית בגלל שהם לא יכולים להרשות לעצמם לשכור תזמורת או להקה מלאה. הם גם לא צריכים לדאוג לגבי העלות של שכירת אולם או תשלום למוזיקאים. למוזיקאים חובבים בדרך כלל אין הכשרה פורמלית במוזיקה, אז הם מסתפקים במה שהם יודעים ולומדים בעבודה.

מוזיקאים חובבים רבים אינם מוזיקאים מקצועיים, אבל זה לא אומר שהם לא אוהבים מוזיקה. חלק מהחובבים הם פשוט אנשים שמנגנים להנאתם או כדי ללוות את עצמם בזמן שירה. אחרים עשויים להיות רציניים יותר לגבי זה ולשחק בפומבי או להיכנס לתחרויות או להופיע במסגרת הרכבים מוסיקליים לאירועים.

חובבים לא תמיד מאומנים היטב, והם לא תמיד מנגנים טוב כמו מוזיקאי מקצועי. הם עשויים גם להשתמש בסוגים שונים של מכשירים מאשר אנשי מקצוע. לַעֲשׂוֹת. חלק מהחובבים לוקחים את התחביב הזה מאד ברצינות, ואפשר אף להגדיר אותם כמוזיקים חצי-מקצועיים. חלקם משתמשים בציוד מקצועי ויקר כגון גיטרות, תופים או קלידים בציבור. יש להם גם עבודות בתשלום לנגן מוזיקה או אפילו מלמדים אותה בצורה מקצועית.

איך אפשר להתחיל לנגן בהרכב חובבים?

יש מגוון קבוצות בפייסבוק שעוסקות בתחום זה, ואפשר גם להיעזר באינדקס מוסיקאים כמו MusicIndex ולהצטרף לפרוייקט מוסיקלי של הרכבי חובבים באזור שלכם.

בהצלחה!

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד