חיסונים לחתולים – אילו חיסונים חובה לעשות?

חיסונים לחתולים הם כלים חיוניים בשמירה על בריאותם ורווחתם של חברינו החתוליים. חיסונים אלו מספקים הגנה מכרעת מפני מגוון מחלות שעלולות להיות מסכנות חיים ומהווים אבן יסוד בטיפול וטרינרי מונע.

חיסוני חובה לחתולים

  • Rhinotracheitis נגיפי של חתולים, Calicivirus ו-Panleukopenia (FVRCP): חיסון משולב זה מגן מפני שלוש מחלות מדבקות מאוד ולעתים קרובות קטלניות בחתולים. Rhinotracheitis ו-calicivirus גורמים לתסמינים בדרכי הנשימה, בעוד פנלאוקופניה היא מחלה קשה ולעתים קרובות קטלנית במערכת העיכול.
  • כלבת: כלבת היא מחלה זואונוטית, כלומר היא יכולה להיות מועברת לבני אדם, מה שהופך אותה לדאגה גם עבור בני אדם שיכולים להידבק ממנה. על פי חוק, כלבים מחויבים בחיסון מסוג זה ואילו עבור חתולים קיימת המלצה לחסן גם אותם כדי למנוע הדבקה.

סוגי חיסונים לחתולים שניתן לעשות מתוך בחירה

  • וירוס לוקמיה של חתולים (FeLV): חיסון זה מומלץ לחתולים בסיכון לחשיפה, כגון אלה עם גישה חיצונית או במשקי בית מרובי חתולים. נגיף FeLV יכול להוביל לבעיות בריאותיות שונות, כולל לימפומה ואנמיה.
  • וירוס חיסוני בחתולים (FIV): בדומה ל-FeLV, חיסון זה מומלץ לחתולים שנמצאים בסיכון גבוה יותר לחשיפה לנגיף זה, המשפיע על מערכת החיסון.

עוד על חיסונים לחתולים באתר אנימל סנטר https://www.animalcenter.co.il/articles/cat-vaccination

זמני חיסונים לחתולים

גורי חתולים מתחילים בדרך כלל את סדרת החיסונים שלהם בסביבות גיל 6-8 שבועות, עם זריקות דחף שניתנות כל 3-4 שבועות עד סביבות גיל 16 שבועות. חיסון נגד כלבת ניתן בדרך כלל בסביבות 12-16 שבועות. לאחר סדרת החיסונים הראשונית, חתולים בוגרים דורשים זריקות דחף תקופתיות כדי לשמור על חסינות מפני מחלות אלו. תדירות מתן הזריקות משתנה בהתאם לחיסון הספציפי ולאורח החיים של החתול.

לסיכום, חיסונים לחתולים חיוניים להגנה על חברינו החתוליים מפני מחלות קשות. התייעץ עם הווטרינר שלך כדי ליצור תוכנית חיסונים המותאמת לצרכיו האישיים של החתול, זאת כדי להבטיח חיים ארוכים ובריאים עבור חיית המחמד האהובה שלך.  מידע נוסף באתר אנימל סנטר

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד