מחלות עור

אסטמה של העור

“אטופיק דרמטיטיס” זה השם הרפואי של מחלה הנקראת אסטמה של העור. לרוב, מחלה זו מופיעה בילדות ופוגעת גם במבוגרים. יש לציין, כי רק  הם בני נוער 15% שפגעים מהמחלה. לפעמים המחלה מופיעה בילדים לפני גיל חמש ומעלמת ולאחר מכן, היא שבה ותוקפת בגילאי 20-30. יש קשר בין אסטמה של דרכי הנשימה לאסטמה המופיעה בעור. נזלת אלרגית שקשורה למחלה זו בעור, מתפתחת לגנחת הסמפונות שהיא האסטמה המוכרת שפוגעת או תוקפת את דרכי הנשימה. יש לזהות את הסימפטומים וחלק ממי שמגלה את הסימנים יוכל לעבור בדיקות דם, על מנת למצוא את הנוגדן שאחראי למחלה זו.

אסטמה של העור- מחלה אוטואימונית

שיעור התחלואה בקרב תינוקות במחלה מסוג אסטמה של העור הוא 50% ו-80% נרפאו ממנה בבגרותם. מדובר על מחלה שהיא אוטואימונית  שבה הגוף תוקף את מערכת החיסון של עצמו והיא נפוצה בקרב אנשים שהם בעלי היסטוריית מחלות אלרגיות במשפחה. הרפואה מצד אחד לא מצאה הסבר גנטי למחלה זו, אך ישנם הורים שכאשר אחד מהם סובל מאסטמה של דרכי הנשימה אחד הילדים יסבול מתופעה של אסטמה התוקפת את  העור. האזורים בגוף שבהם מופיע הגירוי שבעקבותיו יתחיל הגירוד הם: אזור הידיים החיצוניות, אזור הגב התחתון, בלחיים, סביב העיניים ובאזור הקרקפת.

שימוש בסטרואידים להקלה במחלה

הסטרואידים, הינם חומרים שמדכאים דלקות בעור ובאזורים שונים בגוף. משחות שמכילות סטרואידים יכולות להקל למי שסובל ממחלת עור כמו אסטמה של העור.  במקרים חריפים יותר, ניתן יהיה להוסיף כדורים להקלה למי שסובל מגירוד חריף יותר. ניתן למצוא, כי מחלה זו עשויה להתפרץ כאשר ישנה רגישות לסוגי מזון שונים וכן, כאשר החולה סובל ממתח, שינוי בסביבת המגורים, מוצרים שונים לטיפוח העור או השיער ועוד.

ישנם טסטים מסוימים שבאמצעותם ניתן לפעמים לעלות על הרגישות, אך לא בכולם ניתן יהיה למצוא את הסיבה.  מומלץ תמיד להשתמש במצרי טיפוח טבעיים שניתן יהיה לרכוש אותם בבתי טבע שונים כאשר מוצרים אלה עשויים מצמחים טבעיים, מה שיקל על התופעות של גירוי העור באזורים השונים בגוף.

בנוסף מאמר זה יוכל לעניין אותך

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד