checklist-2077022__340[1]

מחקר שוק

הקמת עסק או הרחבתו כרוכה בהשקעת משאבים כספיים רבים. מעבר לכספים יש צורך בהקדשת זמן רב לתכנון ובוודאי לביצוע. כל אלו דורשים משאבים נפשיים לא מעטים שחובה לקחתם בחשבון. לאור כל אלו, הרי ברור שכל מי שמשקיע את כספו רוצה שההשקעה תניב פרי. כלומר, רווח כספי שיגיע משכר עבודה, מדיווידנדים, ממכירת העסק הבשל ועוד. אחת הדרכים שמבטיחים שההשקעה תהיה מוצלחת עוברת בביצוע מחקר שוק שישפוך אור על כל התחום בו אמורים להשקיע.

בדיקת פרמטרים חשובים

מחקר שוק בודק פרמטרים חשובים כמו הצורך במוצר, אלו מוצרים דומים קיימים וכמה מהם נרכשים? מיהם המתחרים ואיך אפשר להתחרות בהם?  מהם המגמות העתידיות בשוק בתחום שבו פועל העסק? האם השוק צמא לחידושים? מהו פוטנציאל השוק והאם יש מקום לשחקנים חדשים? ואם כן, מה מחיר החדירה? שוק גדול מעודד השקעה ואילו שוק קטן, יחסית, אינו די אטרקטיבי אלא בנסיבות מיוחדות. כל השאלות הללו הינן כבדות משקל ויכולות לחרוץ גורל השקעה.

השקעה חדשה או הרחבת עסק

השקעה במיזם חדש יכולה להגיע דרך עסק חדש שמיוסד בדיוק למטרות אלו. לדוגמא: עסק חדש ליבוא משאיות של חברה שאיננה מוכרת בישראל. דוגמא להשקעה בעסק שמבקש להתרחב: מפעל ממתקים שרוצה להקים קו ייצור חדש של חטיפים מלוחים. תחום זה אינו בליבת העסקים שלו אבל משיק להם. את המחקרים מכינים מומחים בתחום השיווק, המכירות והפסיכולוגיה. באמצעות סדרת שאלות למרואיינים הם מצליחים לשרטט מצב קיים. מבחינים במחקר כמותי המבוסס על שאלות לכמות רבה של אנשים ועל מחקר איכותני שמבוסס על שאלות שניתנות לאנשי מקצוע ואנליסטים בתחום המחקר. הבחירה בין שני סוגי המחקרים נעשית בהתאם לצרכים.

תכנית עסקית

מחקר שוק הוא חלק בלתי נפרד מכל השקעה והוא אחד מהמרכיבים הבסיסיים בכל תכנית עסקית אותה מכינים לקראת השקעה וקבלת החלטות. השקעות בחברות הזנק, למשל, מתבצעות על פי תכניות עסקיות שמוגשות במסגרת תקצירי מנהלים. ככל שהתכניות תהיינה מבוססות על מחקרי שוק מקצועיים, מפורטים ומעמיקים, כן יהיה סיכוי רב יותר להשקעה. מומלץ לכל עסק שעומד בצומת דרכים לקבל שירות מחברה מקצועית בעלת מוניטין בתחום.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד