תקנון לאתר אינטרנט

תקנון לאתר אינטרנט – מה זה ולמה זה חשוב

כל מי שנכנס לאתר אינטרנט, בוודאי אם מדובר באתר שמספק שירותים ומוצרים, אתר שכולל חנות וירטואלית או אפילו אתר חדשות, אתר שמספק אפשרות לכתוב ביקורות והמלצות, וכן אתרים אחרים, יכול למצוא בו תקנון אשר מנחה את המשתמשים בו כיצד לנהוג וקובע את תנאי השימוש באתר גם מצד בעליו.

תקנון לאתר אינטרנט

הרעיון של תקנון לאתר אינטרנט הוא לייצר כללים ברורים לפעולה במסגרתו. המטרה היא שלא יווצר מצב שאנשים יפעלו בצורה מסוימת ובעל האתר יוכל לטעון לאחר מכן שהם פעלו בניגוד לרוח האתר או שלא מגיע להם את מה שהוא התחייב לספק, כמו כן תקנון כזה מחייב את בעל האתר לפעול בצורה מסוימת, כמו שהוא מחייב את המשתמשים בו לפעול בצורה מסוימת.

הדוגמאות הקלאסיות מגיעות מאתרים שמציעים אפשרות לבצע בהם רכישות מסוימות או לחילופין אתרים שמציעים לגולשים אפשרות לכתוב ביקורות והמלצות. במקרה ואין באתר תקנון כזה, אז באופן טבעי כל צד יכול להתנער מההסכם שבין הצדדים. מן הסתם, היכולת של בעל האתר להתנער היא הרבה יותר משמעותית ולו מהסיבה הפשוטה שהוא בעל המאה. אך זה יכול גם לפגוע בו, שכן, אם נניח האתר מתיר כתיבת ביקורות על עסקים, אז ללא תקנון לאתר ובקרה על אותן ביקורות, מי שיכול להיות מואשם בהוצאת דיבה ולשון הרע, זה בעל האתר, לא בהכרח מי שכתב את הביקורת השלילית.

תקנון לאתר אינטרנט נכתב על ידי גורמים משפטיים מוסמכים, הוא נכתב בהתאם לתקנות וחוקים שהכנסת חוקקה. כל אתר מחזיק תקנון כזה והוא חייב לא רק לפרסם אותו אלא גם להפנות את הגולשים אליו בצורה ברורה. זה יכול להיות באמצעות כפתור שנמצא באתר וזה יכול להיות כפתור שמחייב את הגולשים לקרוא את התקנון בטרם הם נרשמים לאתר.

צריך להדגיש, התקנון יכול להשתנות בהתאם לשינויים בחוק וכן בהתאם לשינויים שמחליט בעל האתר לבצע. בכל מקרה, כל שינוי כזה, מומלץ שיעבור אישור של עורכי דין תוך בדיקה מדוקדקת של המשמעויות המשפטיות בנושא, בטרם הוא יתבצע בפועל.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד