אנרגיה סולארית

אנרגיה סולארית – למה כולם מדברים על זה היום?

בשנים האחרונות אי אפשר לברוח מהמושג אנרגיה סולארית. גופים עסקיים רבים עוסקים בכך, אוניברסיטאות ומרכזי מחקר מציגים אינספור מחקרים שתומכים בשימוש באנרגיה כזו, ממשלות פועלות על מנת להקל את השימוש בה, ובאופן כללי נדמה שאנחנו עוברים לאט לאט יותר לשימוש באנרגיה מסוג זה, אם ובלי שנרצה.

על מנת להבין מה זו אנרגיה סולארית ולמה כולם מתעסקים בה, צריך ללכת מעט אחורה. מבלי להיכנס עמוק מדי להיסטוריה האנושית, הרי שהמהפכה התעשייתית אילצה את בני האדם לחפש מקורות אנרגיה שיאפשרו לו לייצר. במהלך השנים הוא בחר להשתמש במשאבי טבע שונים שהיו נחשבים בעיניו ליעילים ולא פחות חשוב, זמינים. הוא השתמש בפחם, נפט, גז.

אומנם מדובר במוצרים יעילים, אך יש איתם מספר בעיות, ראשית, גם אם הם זמינים, הרי שיש צורך להוציא מתוך האדמה, זה לוקח זמן ועולה כסף, שנית, הם משאבים שבסופו של דבר, גם אם זה ייקח אלפי שנים, הם יתכלו, אי אפשר לייצר אינסוף נפט, פחם, או גז, ושלוש, הם לא ידידותיים לסביבה. כמעט בשום צורה שהיא, הם לא מטיבים עם הסביבה. זה יכול לסכן את מי שמשתמש במשאבים אלו וכן את הדורות הבאים.

לכן, במהלך השנים, בפרט בארבעים השנה האחרונות לערך, התחלנו לחפש אנרגיות חלופיות, אנרגיות שהן זמינות, זולות, ואינן פוגעות בסביבה. כך בדיוק הגענו לאנרגיה סולארית.

מה זו אנרגיה סולארית?

מדובר על אנרגיה שמתבססת על השמש. מדובר בתהליך מאוד פשוט, במקום להשתמש במשאבי טבע, לסכן אותו ואת האדם, אנחנו משתמשים באנרגיה חלופית באמצעות כלים שאנחנו מייצרים ובכך אנחנו יכולים לנצל את השמש, אשר כידוע היא משאב לא מתכלה ומשאב שתמיד יעמוד לרשותנו.

באופן כזה אנחנו למעשה “זוכים בכל הקופה” אפשר לומר. שכן ניצול השמש באמצעות אנרגיה סולארית, היא הרבה יותר זולה, בין אם זה בהתקנת מתקנים מתאימים להפקה ובין אם זה בצריכה לאחר מכן, אנחנו נהנים משימוש במשאב טבעי שאיננו מזהם ואיננו גורם לנזק, וכן אנחנו לא צריכים לחסוך, שכן הוא תמיד יהיה לרשותנו.

בשביל להבדיל את ההבדל, צריך לחזור אל שנות השבעים, אז החלה המחשבה הרצינית על אנרגיה סולארית. אז העולם התמודד עם משבר הנפט אשר נוצר בעקבות העלאת המחיר על ידי מדינות שמחזיקות ברשותן את מרבית מאגרי הנפט בעולם (א”ופק), מה שקרה זה שהעולם מצד אחד היה צריך לחסוך בנפט ומצד שני הוא בזבז הרבה כסף.

לעומת זאת, בעשור וחצי האחרונים, אנחנו יכולים לראות ירידה חדה במחירי הנפט, בין היתר בגלל שמדינות מסוימות ובראשן ארצות הברית, החלו להשתמש באנרגיות חלופיות, אנרגיות סולאריות ואחרות, אשר למעשה ייתרו את השימוש בנפט. אומנם אותן מדינות שמחזיקות בו נפגעו, אך מדינות אחרות, שהן עניות לרוב, יכולות לחסוך הרבה יותר כסף.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד