נוטריון

נוטריון

נוטריון הוא עורך דין שעוסק בתחום למעלה מעשר שנים, עבר את מבני משרד המשפטים ולשכת עורך הדין. בנוסף לסמכויותיו של עורך דין רוכש הנוטריון גם סמכויות נוספות כמו אישור מסמכים לדיונים בבית המשפט שמהווים ראייה ומונעים את הצורך לזמן את החותמים לדיון בבית המשפט. נוטריון הוא אמצעי להגדלת ההכנסות. לפעולות הנוטריון יש מחירון שנקבע על ידי משרד המשפטים בשיתוף עם לשכת עורכי הדין.

נוטריון

איך מוצאים נוטריון טוב

במשרד המשפטים ובמשרד הראשי של לשכת עורכי הדין הנמצא בתל אביב יש ספר נוטריונים בהם יכול כל אחד לעיין בעת הצורך. הסיבה לבדיקת רשימת הנוטריונים בארץ יכולה להיות במספר מישורים ואחד מהם שבעת חילוקי דעות בין הלקוח לנוטריון יש חשש שהגיעו עליו תלונות בעבר. גם באתר האינטרנט של משרד המשפטים והלשכה ניתן לקבל מידע אודות כל נוטריון ונוטריון. בדיקה באתר ובמשרד המשפטים אינה כרוכה בתשלום ונבחרי לשכת עורכי הדין מעודדים את קהל המשתמשים בשירותי נוטריון להגיש תלונות בדרכים המקובלות לגבי כל נוטריון שהם חושבים ששרך.

למה כדאי להפוך להיות נוטריון

בשנים האחרונות ידי הנוטריון בארץ מלאות בעבודה. ישראלים רבים מחפשים דרכים להגיע למוסדות חינוך גבוה בכל העולם ולצורך הגשת בקשה להתקבל ללימודים הם נדרשים להציג מסמכים מסוימים כשהם מתורגמים לשפה המקום. התרגום מחייב אישור של נוטריון. כך גם לגבי מסמכים המוגשים לרשויות במדינות בהן ניתן לאמץ ילדים או לבצע הליך פונדקאות. גם אזרחים ישראלים המבקשים דרכון של אחת ממדינות האיחוד האירופאי נדרשים להציג מסמכים מתורגמים שאושרו על ידי נוטריון. עלות עבודות אלו תומחרו על ידי לשכת עורכי הדין באישור משרד המשפטים ולאור הדרישות הגבוהות שכרם של הנוטריונים מרקיע שחקים.

מספר הנוטריונים שיש בארץ מעיד על כך שכמעט כל עורך דין שמגיע לוותק של עשר שנות פעילות מנסה לעבור את הבחינות הנדרשות כדי להפוך לעורך דין ונוטריון. כנראה שיש בזה משהו מועיל אחרת רבים לא היו עושים זאת.

במה עוסקים נוטריונים

  • נוטריון לא יכול לעבוד בשיתוף פעולה עם מי שאינו נוטריון. הוא אינו יכול לחלוק את רווחיו אלא רק עם נוטריון ויורשיו, אשתו וילדיו.
  • נוטריון עוסק גם בתחום הצוואות. ניתן לחתום על צוואה אצל עורך דין אבל תחום הצוואות בשנים האחרונות מתרכז יותר אצל נוטריונים. עורך הדין והנוטריון אינם אחראים לתוכן הצוואה אלא רק לאישור שהחותם בגיר, צלול ועושה את הצוואה מרצונו החופשי ושהעדים כשירים לחתום כעדים. לאחר מותו של חותם הצוואה יש צורך להוציא צו קיום צוואה בבית משפט.
  • רוב חותמי הצוואות פונים לנוטריון מעיקר מתוך מחשבה שיש למסמך תוקף גדול יותר ולא כך הוא. נוטריון ועורך דין שמכינים צוואה אינם חלק ממנה אלא הם משמשים כעדים שהחותם הוא בגיר, בריא בנפשו, חותם על המסמך ללא כל לחץ ולאילוץ. כך שאין חשיבות אם הצוואה הוכנה על ידי עורך דין או על ידי נוטריון.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד