סימני מסחר

מהם סימני מסחר וכיצד הם קשורים לרישום פטנטים

סימני מסחר נחשבים לאחד מהכלים המובילים והמרכזיים ביותר בעולם המסחר. היום קיימת תחרות גדולה בין החברות והעסקים השונים, דבר שמכריח כל חברה וכל בית עסק להשקיע בשיווק, קידום והדגשת היתרונות של בית העסק לעומת המתחרים האחרים הקיימים בשוק. אחת הדרכים הטובות ביותר לבדל את העסק, היא באמצעות סימן מסחר. מטרתו של סימן המסחר היא לגרום לצרכנים וללקוחות של העסק, לשייך את השירות או המוצר המסוים לחברה שמספקת אותו. סימן המסחר יכול להכיל אותיות, מילים, מספים, ציורים, סמלים או כל שילוב של הגורמים האלו.

סימני מסחר

כל מה שחשוב לדעת לגבי רישום פטנטים וסימני מסחר

הבעלים של סימן מסחר מסוים, יכול להגן עליו באמצעות רישום אצל רשם סימני המסחר. ישנן דרגות שונות של הגנה שניתן להעניק לסימן המסחרי של העסק. כאשר מדובר על סימן אשר רכש כבר אופי מבחין ויש לו משמעות משנית מהותית, הוא יזכה לקבל הגנה גבוהה יותר. ניתן לדרג את מידת האופי המבחין בהתאם למספר רמות שונות. למשל, סימן תיאורי הינו סימן אשר מתאר את המוצר או חלק ממנו. סימן זה אינו מתאים לרישום, ולכן אין עליו כל הגנה. סימן מתאר לעומת זאת, הינו סימן המתאר בצורה מפורשת את אחת התכונות של המוצר. סימן זה ניתן לרשום אצל רשם סימני המסחר, במידה וניתן יהיה להוכיח שהוא צבר אופי מבחין נרכש. סימן מרמז הינו סימן שגורם לצרכנים לחשוב מעט, על מנת לשייך אותו למוצר או לשירות מסוים. מדובר על סימנים שניתן לרשום אצל רשם סימני המסחר. הסימן מספק בעצם רמז, לסוג השירות או המוצר של החברה. סימן שרירותי יכול לקבל הגנה חזקה במיוחד, היות ומדובר על מילים אשר אינן קשורות כלל למוצר. למשל כמו במקרה של חברת אפל, המשווקת מוצרי מחשוב, אך הסימן של החברה הינו תפוח.

לסיכום, המטרה של סימני מסחר היא להרגיל את הצרכנים לזהות את המוצרים של החברה בצורה מהירה ויעילה יותר. סימן המסחר נחשב לקניין לכל דבר ועניין, ולכן ניתן להגן עליו באמצעות רישום שלו אצל רשם סימני המסחר.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד