ייעוץ עורך דין בהליך הסגרה

מדוע חשוב ייעוץ עורך דין בהליך הסגרה

על מנת להסגיר תושב ישראל למדינה זרה בגלל פשע שהוא ביצע, יש צורך לעמוד במספר תנאים חשובים. התנאי הראשון והחשוב ביותר, הוא קיום של הסכם הסגרה בין מדינת ישראל לבין המדינה המדוברת. התנאי השני, הוא שדין העבירה יהיה לפחות שנת מאסר אחת. ישראל לא תסגיר אזרח ישראלי למדינה זרה, בגלל פשע שדינו 3 חודשי מאסר למשל, או לחילופין קנס כספי. כמו כן, יש צורך שהראיות הקיימות בתיק נגד הנאשם, היו יכולות להספיק לצורך ביסוס כתב אישום במידה והעבירה הייתה מתבצעת בארץ. על מנת לבצע את תהליך ההסגרה, יש צורך פעול בהתאם לתהליך הבא: קודם כל, יש לבצע מעצר טרם הגשת העתירה, על מנת להחליט האם בכלל ניתן בצע את ההסגרה. לאחר מכן, בית המשפט אמור לקבוע האם הנאשם יישאר במעצר עד לסיום ההליכים נגדו, או שהוא ישוחרר לביתו. בשלב השלישי מתקיים דיון בבקשת ההסגרה, שבו בית המשפט מחליט על סמך הראיות האם הן מצדיקות את ההעמדה לדין והאם כל תנאי ההסגרה מתקיימים.

הליך הסגרה לישראל או מישראל – כל מה שכדאי לכם לדעת

קודם כל, חשוב להדגיש כי אומנם יש צורך בהסכם הסגרה בין המדינה הזרה לבין ישראל, אך גם במידה וההסכם לא קיים עדיין ניתן להסגיר את הנאשם בהתאם למשפט האוניברסלי. על מנת שאדם יוסגר לישראל ויועמד בה לדין בהתאם לחוק האוניברסלי, הוא צריך לבצע פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות, סחר בבני אדם או להיות שודד ים. מדינת ישראל למשל, אינה מסגירה נאשמים למדינות בעלות מערכת משפט מושחתת (כגון מדינות אפריקה) או למדינות המנהיגות עונש מוות (אלא אם כן המדינה התחייבה להימנע ממנו בהקשר של הנאשם). ייעוץ של עורך דין פלילי בני נהרי המוביל בתחום הפלילי בארץ הוא הוא חשוב מאוד ואין לזלזל בו. עורך דין בעל וותק וניסיון רב שנים בתחום הפלילי, יכול להיות גורם קריטי ייעוץ עורך דין בהליך הסגרהבעתידו של הנאשם.

 

לסיכום, ייעוץ עורך דין בהליך הסגרה הינו קריטי עבור הנאשם. עורך הדין שמתמחה בתחום, יכול להעלות את כל הטענות הרלוונטיות למקרה ולסייע במניעת תהליך ההסגרה. במידה וההסגרה אושרה, הוא יכול לסייע בניהול המשא ומתן והגעה להסדר.

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד