barcode-616035__340

יצירת ברקוד – לשם מה זה טוב?

כל מוצר שאנחנו קונים, בין אם זה מזון, בגד, נעליים, מכשיר אלקטרוני או כל דבר אחר, ברגע שאנחנו משלמים עליו, הקופאים רושמים את הברקוד שלו במחשב ורק לאחר מכן הרכישה מתאפשרת. על כן, עולה שאלה מה זה ברקוד ומה המשמעות שלו, האם הוא באמת הכרחי.

יצירת ברקוד עבור מוצר מסוים, זה כמו יצירת תעודת זהות עבור המוצר. זה אולי ישמע מוזר, אך כך בדיוק מתייחסים לזה. כשאנחנו בוחנים את ההשפעה של קוד ברקוד, זה לא שונה ממספר תעודת זהות שלנו. שכן שום דבר לא ניתן לבצע ללא אותו ברקוד, ללא אותו מספר שרשום על גבי האריזה או על גבי המוצר.

לפני שנסביר מה הכוונה בכך, נדגיש שאנחנו יכולים למצוא שתי אופציות ליצירת ברקוד. אופציה אחת, החברה אשר יוצרת את המוצר היא זו שקובעת את הברקוד שלו, הוא מופיע על גבי המוצר או על גבי האריזה מטעמה. אופציה אחרת היא, שהחנות אשר משווקת אותו היא זו שיוצרת את הברקוד למוצר. 

ההבדל בין שתי האפשרויות היא, שאם החברה שיוצרת את המוצר היא זו שכותבת את הברקוד, אז היא גם מקבלת את כל הנתונים עליו מהרגע שהוא יוצא ממנה ומגיע אל הלקוח. אם החנות אשר משווקת את המוצר קובעת מהו הברקוד, אז רק היא מקבלת את כל הנתונים עליו.

לשם מה אנחנו יוצרים ברקוד

יש לתהליך של יצירת ברקוד כמה משמעויות. המשמעות הראשונה, בצורה כזו אנחנו יודעים איפה המוצר נמצא, איפה הוא ממוקם, באיזה מדף. כשאנחנו רושמים את הברקוד במחשב, אנחנו מציינים את כל הפרטים עליו, ואז קל לנו יותר למצוא אותו.

המשמעות השנייה, אנחנו יכולים לראות את כל ההיסטוריה של המוצר, דרך הברקוד. מתי הוא הגיע אלינו, כמה זמן הוא אצלנו, מתי הוא נמסר ללקוח ועוד.
המשמעות השלישית, המוצר לא יכול לצאת מהחנות לפני שמסמנים את הברקוד בעת תהליך הרכישה. כך אם מנסים לגנוב את המוצר, זה הרבה יותר קשה ומסובך. לכן נמצא סימון כזה על גבי כל מוצר ומוצר.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד