טיפול מותאם אישית באוטיזם

טיפול מותאם אישית באוטיזם: איך זה עובד?

אחד השינויים המשמעותיים ביותר שאנחנו עדים לו בעולם בשנים האחרונות, הוא עצם זה שאנחנו יכולים לראות יותר ויותר פנייה לטיפול מותאם אישית. הכוונה היא, שיותר ויותר רופאים ומטפלים כמו טלי אנגור, כבר לא מנסים להשתמש בשיטות טיפול אחידות שמותאמות לכלל האוכלוסייה, אלה הם מחפשים ליצור שיטות טיפול אישיות, ספציפיות, שמותאמות לכל אחד וכל אחת שצריכים אותן.

דוגמא לכך אנחנו יכולים לראות בכל מה שקשור לטיפול בילדים שמתמודדים עם אוטיזם. קיים ניסיון בקרב מטפלים שונים לייצר טיפולים מותאמים אישית עבור כל מטופל ומטופלת. בצורה כזו, אפשר להתמודד באופן ישיר וספציפי עם כל אחת מהבעיות איתן הם מתמודדים. מאחר וכל אחד, נמצא במקום אחר על הספקטרום, הרי שכל אחד גם צריך טיפול שונה.טיפול מותאם אישית באוטיזם

מן הסתם, יש צורך לבצע התאמה של הטיפול בהתאם לצרכים שלהם, לכן חשוב למדוד מה הם לפני שבוחרים אופי מסוים של טיפול. צריך לומר, שייתכן מאוד שמהלך הטיפול ישתנה עם הזמן כתוצאה משינויים שעובר המטופל או המטופלת, כתוצאה מהתקדמות או רגרסיה שחלה במהלך הטיפול. וכך אפשר להגיע לתוצאות הרבה יותר טובות וממוקדות.

טיפול מותאים אישית באוטיזם הוא במבנה קלאסי של טיפול אלטרנטיבי. הסיבה היא, שכך בנוי למעשה סוג טיפול כזה. מאבחנים את המטופל על פי משתנים שונים, פיזיים, נפשיים ואחרים, ורק אז אפשר לדעת כיצד ניתן לטפל בו. יוצרים עבורו תוכנית מותאמת אישית על פי הצרכים שלו בהתאם למה שהוא זקוק לו.

צריך לומר, טיפול מותאם אישית באוטיזם עובד על פי התבוננות בילד, סקירה של מאפייני התנהגות, על פי הצרכים שלו ושל הוריו, כפי שעולים בשיחה איתם, לומדים על הילד דרך ההורים. וכך אנחנו יכולים להחליט כיצד לנהוג.

חשוב מאוד להיות סבלניים ולדעת שהטיפול לא יכול להתבצע תוך יום אחד, הוא גם ידרוש שינויים במהלך הזמן כאמור, אך בסופו של דבר, כל מהלך הטיפול מתחילתו ועד סופו, יהיה מבוסס על התאמה אישית, על מנת להגיע לתוצאות אופטימאליות ביחס למה שאנחנו רוצים להשיג ולמה שאנחנו יכולים להשיג במהלך הטיפול.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד