הובלת חומרים מסוכנים

הובלת חומרים מסוכנים – מה זה אומר וכיצד צריך לנהוג בנושא?

לא פעם אנחנו שומעים על כך שכבישים נחסמים באזורים מסוימים, כתוצאה מתאונה בה היה מעורב רכב שהוביל חומרים מסוכנים. לא בהכרח מדובר על מצב בו החומר נשפך אל הכביש, אך בכל תאונה בה מעורב רכב כזה, יש לסגור את הכביש מטעמי זהירות, על מנת לוודא ששום אסון לא יכול לקרות.

הובלת חומרים מסוכנים היא דבר מאוד מורכב, אשר מן הסתם לא כל אחד יכול לבצע אותה ולא בכל סוג רכב. מדובר על משאיות מיוחדות שמותאמות לשם כך. מדובר למעשה על משאיות שהן אמורות להיות אטומות מבחינה הרמטית, כך שלא יהיה שום סיכוי שהחומר ידלוף החוצה. כמובן שכל הפעולה בעזרתה מכניסים את החומר פנימה היא מיוחדת, מתבצעת באמצעות משאבות שונות. כאשר כל התהליך, מהשלב בו מכניסים את החומר פנימה ועד לשלב בו החומר מתנייד בדרכים באמצעות אותה משאית, מתבצע אך ורק על ידי גורמים שמתמחים בכך, גורמים מומחים שיש להם את הרישיון והאישורים לבצע את התהליך.

הובלת חומרים מסוכנים

הובלת חומרים מסוכנים היא שונה מהובלה של כל חומר אחר, וברור מאליו מדוע. אם חומר כזה ידלוף הרי שהוא יכול לסכן נהגים אחרים וכן יכול לסכן את הסביבה. במקרים מסוימים מדובר לא רק בבני אדם אלא גם בבעלי חיים וכן לייצר נזק סביבתי עם אפקט ארוך טווח. לא פעם אנחנו עדים למצבים בהם אוניות שמובילות חומרים מסוכנים נפגעות ואז אותו חומר נשפך לים וגורם לנזק סביבתי שגם הדורות הבאים ישלמו עליו. זה נכון אגב, גם לגבי הובלת חומרים כאלה בכבישים.

צריך לומר, אין דרך אחרת להעביר את אותם חומרים. לכאורה, אפשר להעביר אותו בצינורות, אך לא תמיד זה אפשרי מבחינה לוגיסטית בגלל סוג החומר, וכן מבחינה כלכלית זה לא משתלם להתקין צינור כזה. לכן נהוג לבצע את העברה דרך הכביש. לשם כך, משתמשים במשאיות מותאמות ובנהגים בעלי ניסיון רב שיכולים לבצע את התהליך בצורה טובה, מקצועית ובטוחה, כך שהחומר לא ידלוף החוצה ולא ייגרם שום אסון.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד