טיפול לחתולים

החתולה מתגרדת עד זוב דם? כנראה שהיא אלרגית למשהו

כולנו נוטים להתגרד מפעם לפעם. לפעמים מדובר על שערה שצנחה במורד הגב, לפעמים גירוד אקראי באוזן – רובינו פשוט מתגרדים וממשיכים הלאה, מבלי בכלל לתת את הדעת לפעולה עצמה או להשפעות שלה על הגוף. בסופו של דבר, כשמשהו מגרד לכם, אתם פשוט מגרדים בצורה רפלקסיבית, היות וכמעט בלתי אפשרי להתנגד לדחף הזה. כמובן שהדבר נכון לא רק לבני האדם, אלא גם לחיות המחמד שלו ובכללי לשאר החיות בטבע. כל החיות, ללא יוצא מין הכלל, נוטות להתגרד מסיבות כאלו או אחרות, דבר שנחשב לפעולה שגרתית שלא אמורה לתפוס יותר מידי תשומת לב או יחס מיוחד מהסביבה. אבל מה קורה כאשר החתולה מתגרדת ללא הפסקה, עד שהיא מגיעה למצב של קרחות על העור ודם שנוצר כתוצאה מהשריטות? זה הזמן לפנות לווטריניר.

טיפול לחתולים


אלרגיות – לא רק לבני אדם

כולנו מכירים לפחות אדם אחד שאלרגי למשהו, החל מאלרגיה לאבק ועד לאלרגיה לפריחה של פרח מסוים. אלרגיות באנשים מתבטאות לא פעם בגירודים מוגזמים של העור, עיניים דומעות ומגרדות, נזלת אלרגית וכדומה. בדרך כלל, ברגע שמנטרלים את המקור שגורם לתופעות האלרגניות, האלרגיות נרגעות ונעלמות מעצמן. מצד שני, כאשר מדובר על אלרגיה לפרחים למשל, קשה להימנע מכך, ולכן יש צורך לקחת כדורים מיוחדים שמונעים את הגירודים. הדבר כמובן דומה גם אצל בעלי החיים, ואצל חתולים בפרט. לא מעט חתולים מגיעים למצב הלא נעים של גירודים בלתי נפסקים, אשר גורמים לפציעת העור וזיהומו. גירודים אלו יכולים להוות אינדיקציה לאלרגיה מסוימת, כאשר לא תמיד ניתן לגלות את המקור לכך. לפעמים מדובר על קרם הידיים של הבעלים, אשר נדבק לפרווה של החתול וגורם לתופעות האלו. כמו כן, יתכן כי מדובר על שמפו חדש נגד פרעושים, אמפולה חדשה או כל דבר אחר שלא היה מוכר לחתול ופתאום הופיע בעולמו. הטיפול הנחוץ במקרים כאלו הוא לבודד ולנטרל את הגורם לאלרגיה וכמובן לפנות לווטרינר להמשך טיפול בגירודים.

לסיכום, אלרגיות יכולות לתקוף גם חתולים, אשר עלולים לסבול מגירודים קשים וגירויים לא נעימים על העור. במקרים כאלו חשוב להתייעץ עם הווטרינר דרך אתר http://www.kupet.co.il/ במטרה להקל על החתול.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד