מיגון מבנים קיימים

מיגון מבנים קיימים

מיגון מבנים קיימים

בשנים האחרונות גבול עזה, נמצא בעימותים מתמידים. אנשי החמס מעזה יורים לעבר יישובי העוטף ללא הפסקה. מבנים רבים נפגעו מקליעי נשק קל ומרסיסים של סקאדים ופגזים. עקב כך הרשות המקומית עם פיקוד העורף לא מאשרים בנייה חדשה ללא הצגת תכנית מיגון. כיום יש הרבה מבנים, שהוקמו לפני הרבה מאוד שנים, כשעדיין לא נדרשו הבעלים לעשות למיגון שנדרשים לעשות זאת כדי למנוע סיכון לכל מי שנמצא בתוכם. זוהי לא המלצה זו דרישה. ככל שהמיגון יעשה מוקדם יותר הסיכון יפחת. הוכחה לכך שהמיגון יעיל היא בפרסומים שמתפרסמים לא אחת על ניצולים בגלל המיגון.

לאיזה מבנים עושים מיגון מחדש

  • מבנים בתהליך בנייה. מבנה שמוקם באזור לחימה לא יקבל רישיון בנייה אם לא תיכלל במפרט הצעה למיגון מבנים ובכלל זה חלונות ודלתות כולל אלה שבממ”ד.
  • מיגון למבנים קיימים. מבנים שנבנו בטרם המצב הביטחוני הצריך זאת, וקיים סיכון ירי מנשק קל וכבד כאחד. בין מבנים למגורים ובין מבנים ציבוריים. כל מבנה שבו יש אפשרות להתקהלות במספר גדול.

מיגון מבנים קיימים – אינטרס ציבורי של בטיחות ושקט

כדי לאפשר לתושבים לקיים אורך חיים רגיל הם צריכים לעשות מיגון מבנים קיימים כמו גני ילדים, בתי ספר, מרפאות וכל מבנה ציבורי בו מתקהלים אנשים רבים בו זמנית. מבנה מוגן אינם תחליף לממ”ד, מקלט או כל אמצעי הגנה אחר. כמו מבנים של תושבי האזור כך למבנים של כוחות הביטחון השוהים באזור באופן קבוע עושים מיגון ובכלל זה גם מיגון מבנים קיימים שהוקמו לפני שנים רבות.

איך מוצאים בעלי מקצוע ברמה גבוהה שיעשה את העבודה

את המיגון והעבודה צריך  להשאיר לבעלי מקצוע מתמחים בתחום. לאור המצב הביטחוני יש הרבה בעלי מקצוע שעוסקים בתחום מיגון מבנים קיימים. צריך להישמר מפני בעלי מקצוע שאינם מתמחים בתחום ולוודא שכל בעל מקצוע שיבחר יעבוד עם חומרי גלם מהטובים שיש בשוק עם תו תקן ישראלי.

בגלל ריבוי אנשי המקצוע כל אחד יכול לבחון את בעל המקצוע הנבחר בכל דרך אפשרית ובכלל זה על ידי עיון באתר האינטרנט בו ניתן לקבל מידע אודותיו. חשוב שאיש המקצוע יחזיק ברישיון מותאם מטעם משרדי הממשלה.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד