כתרים לשיניים

השיניים נשברו? מה האופציות שלכם

חיוך יפה משפיע מאוד על הביטחון של כל אחד מאתנו. זוהי הסיבה ששיניים נחשבות כדבר אסתטי, נוסף לפעילות החשובה שהן מבצעות כמו אכילה ודיבור תקין. כדי להקפיד על חיוך יפה, וכך מראה אסתטי וביטחון עצמי – חשוב להקפיד על בריאות ותחזוקה של השיניים באמצעות ביקור שנתי אצל רופא שיניים וטיפול קבוע אצל שיננית.

שיניים הם דבר רגיש ועדין מאוד, לכן ישנם מקרים בהם השיניים שלנו נשברות כתוצאה מנפילה, משחק בכדור, או הזנה בבריאות השיניים. כאשר השיניים נשברות המראה האסתטי שלנו נפגע, במיוחד אם מדובר על השיניים הקדמיות. ישנן כמה אופציות יעילות כדי לטפל בשיניים שבורות המבוצעות אצל רופאי השיניים:

השלמת שיניים באמצעות כתרים

הכתרים לשיניים נועדו כדי לתת לשיניים הפגועות מעין מעטפת בריאה ואסתטית כאחד, כך שהשן הפגועה או השבורה מוסתרת והכתר משמש כשן החסרה. במהלך הטיפול רופא השיניים מלביש את הכתר על השן הפגועה או השבורה, ובכך הכתר מתפקד כעת כשן רגילה.

ברוב המקרים הרופאים ייקחו מידות מדויקות של השן השבורה, כך שידעו כיצד להתאים את הכתר בצורה הטובה ביותר כך שהשן תיראה טבעית ותואמת לשיניים האחרות בחלל הפה. בנוסף, התאמת הכתר בצורה הטובה ביותר לא תפגע בצורה בה הפה נסגר או במהלך הדיבור השוטף.

השתלת שיניים דנטלית

ישנם מקרים בהם לא ניתן להשלים את מראה השן הפגועה או השבורה באמצעות כתר, בעיקר כאשר מדובר בשן אחת או יותר שחסרה לחלוטין בחלל הפה ולא רק חלק ממנה. במקרה הזה הכתר שמעניק רק מעטפת לשן הקיימת לא יעזור, ולכן יש צורך להשתיל שן מלאכותית במקום השן שחסרה.התהליך הזה נקרא השתלת שיניים דנטלית, במהלכו רופא השיניים משתיל תשתית חדשה בלסת במקום השן הקבועה שנשברה, התשתית הזו היא בעצם השתל שעליו רופא השיניים ילביש את הכתרים שישמשו כשיניים החסרות. היתרונות של השתלות שיניים במקרים בהם חסרה שן אחת או יותר הם רבים ביניהם הפתרון הקבוע שהשתלים מעניקים לאדם, במקום פתרון זמני כמו שיניים תותבות שאינן נוחות ודורשות התעסקות רבה.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד