דיור מוגן

דיור מוגן

בריאות זו מתנה. וככל שאנחנו מתבגרים יותר כך אנחנו לומדים להעריך את המתנה הזו. היא כבר לגמרי לא מובנת מאליה, ואנחנו מייחלים לעוד שנים של בריאות והרגשה טובה. אך גם קשישים בריאים צריכים מענה שמתאים לצרכים שלהם. הם אמנם יכולים להישאר לגור באותה סביבה אליה היו רגילים. אך במקרים רבים טוב יותר להתאים להם סביבת מגורים הולמת לגילם הנוכחי. וזאת כדי לאפשר להם חיים נוחים בהתאם לצרכיהם המיוחדים.

דיור מוגן

מה הם צריכים?

בשלב זה של החיים שלהם היום יום נראה אחרת. דיור מוגן נועד לענות על הצרכים ולאפשר להם להזדקן בכבוד.

חברה – הפן החברתי הוא עניין בעל חשיבות רבה עבור כל אחד מאתנו. כולנו רוצים להיפגש ולשוחח, לבלות ולהיות אהובים על אחרים. בדיור מוגן נהנים הקשישים מחברה בת גילם. כולם באותו שלב של החיים והשפה ביניהם משותפת.

ליווי רפואי – קשיש גם אם הוא נחשב לבריא, זקוק לתמיכה רפואית ולביצוע בדיקות מפעם לפעם. חשוב שהוא יהיה תחת מעקב רפואי צמוד. בדיור מוגן קיים מערך רפואי קבוע אשר דואג לכל הקשישים המתגוררים במקום.

פעילות – הפעילות בגיל השלישי חשובה ביותר. בשלב זה המוח חייב לפעול ולהתנסות כדי לשמור על צלילות. הגוף צריך להיות פעיל כדי לשמור על גמישות. בדיור מוגן מתאימים לדיירים פעילות מתאימה, כך שכל אחד מבין השוהים במקום יוכל לבחור לעצמו את הפעילות הרצויה והנחוצה לו.

דאגה לכל קשיש – הקשיש אמנם עצמאי וגם נחשב בריא. אבל יחד עם זאת חשוב שיהיה מי שדואג לו, מי שעוקב אחר מצבו והבריאות שלו. מי שישים לב למצב הרוח שלו וכן הלאה. בדיור מוגן יש אנשי צוות מקצועיים אשר נפגשים בקביעות עם הקשישים. הם דואגים לרווחתם ומנסים למצוא את הדרך לאפשר להם איכות חיים טובה.

תעסוקה מועילה – גם אנשים שהיו בעבר עסוקים מאוד מוצאים את עצמם בגיל השלישי עם זמן פנוי. אין עבודה, אין כוחות גוף לצאת ולעשות, אין משימות בוערות, והחיים עלולים להיות ריקניים… בדיור מוגן נהנים הקשישים מעיסוקים מועילים ומחברה חמה ומקבלת.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד