פרופילן גליקול

כל היתרונות והשימושים בפרופילן גליקול

פרופילן גליקול הינו חומר נוזלי, חסר צבע, בעל מרקם צלול ובעל תכונה של ספיחת נוזלים. חומר זה משמש במגוון רחב של תעשיות שונות, בין היתר בתעשיית הקוסמטיקה. תעשייה זו משתמשת בחומר על מנת לשמור על מוצרי הקוסמטיקה השונים במרקם הנוכחי שלהם, היות והוא מונע מהם לקפוא בטמפרטורות נמוכות או לשנות את המרקם שלהם בטמפרטורות גבוהות. שימוש חשוב נוסף שלו בתעשיית הקוסמטיקה, הוא לאפשר למרכיבים הפעילים בקרמים ובמסכות העור השונות, לחדור לתוך העור. ללא עזרתו של החומר הזה, כל הקרמים שאנחנו מורחים על העור שלנו, לא היו יעילים בכלל. הוא זה שמאפשר לרכיבים הפעילים לחדור את ממברנת תאי העור, דבר שמאפשר לחומרים האלו להיכנס לתוך התא ולבצע את הפעולה שלהם.

פרופילן גליקול

כל מה שחשוב לדעת לגבי פרופילן גליקול

כאמור, מדובר על חומר כימי חסר ריח, חסר צבע ובעל טעם מתקתק. מדובר על חומר צמיגי והיגרוסקופי, בעל יכולות לספוח נוזלים וללחח. חומר זה מסיס הן במים והן בכוהל, דבר שמאפשר ללא מעט תעשיות שונות להשתמש בו לצרכים השונים שלהן. כאמור, הוא משמש בצורה יעילה במיוחד את תעשיית הקוסמטיקה, אשר משתמשת בו לא פעם בתור תוסף למוצרים השונים. תפקידו במקרים כאלו, הוא לאפשר את החדרת החומרים הפעילים לתוך תאי העור. מעבר לכך, ניתן להשתמש בחומר בתור ממס או בתור חומר מונע קפיאה, דבר ששומר על האיכות והמרקם של המוצרים השונים. יש לציין שבריכוז הנמוך שבו משתמשים בו בתעשיית הקוסמטיקה, הוא אינו רעיל ואינו גורם לשום נזק. בריכוזים גבוהים יותר, ניתן לראות אותו בתור חומר מונע קפיאה בשימושי התעשייה השונים.

שימוש נפוץ בחומר פרופילן גליקול נעשה בתעשיית המזון והתרופות. החומר משמש לצורך המסת תוספי מזון וחומרי טעם וריח שונים. יש לציין כי במקרים אלו, החומר מיוצר בגרסה כשרה, על מנת לשמור על כשרות המזון. בנוסף לכך, ניתן לראות אותו לא פעם בתעשיית התרופות, כאשר הוא משמש פעם נוספת בתור ממס של תרופות שונות המיועדות לבליעה או להזרקה. ניתן למצוא אותו גם בסיגריות אלקטרוניות ובמכונות עשן באירועים השונים.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד