ייעוץ זוגי

ייעוץ זוגי – האם זה יעיל קידום זוגיות

ייעוץ זוגי

פנייה לייעוץ זוגי עולה על הפרק כאפשרות כאשר הקשר בין בני הזוג עולה על שרטון. זה יכול לקרות כתוצאה מריבים חוזרים ושנים, תסכולים, בעיות בעבודה, משברים אישיים ועוד. אנשי מקצוע מנוסים יודעים לטפל בסוגיות הכואבות ולהציע דרכים לגישור על המחלוקות. פנייה לייעוץ זוגי היא החלטה שחייב להתקבל במשותף על ידי שני בני הזוג, ולא מדובר במתנה או הפתעה אחרת, אלא בפעולה אשר תכליתה לסייע לבני הזוג לחוש בנוח זה עם זה. לכן חשוב לפנות לאיש מקצוע עם ניסיון מוכח, בדרך כלל פסיכולוג/ית, שהגעתם אליו דרך המלצות מחברים ומכרים שאתם בוטחים בהם.   כדאי מאוד לקבוע פגישת היכרות ולעמוד על טיבו של היועץ.

בייעוץ זוגי המטפל מקשיב לכם ומנתח יחד איתכם את הקושי העומד על הפרק. יתכן שמדובר בבעיה רפואית או פסיכולוגית ואפשר גם שהיחסים נפגעו בגלל טראומות, חשדות ובגידות. אם תבחרו איש מקצוע מיומן – תקבלו סיוע מקצועי כיצד להימנע מפירוק החבילה ולשקם את היחסים ביניכם. ייעוץ זה חשוב במיוחד כאשר מדובר במשפחה עם ילדים ויש הבנה משותפת שצריך לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע מהמתח בין ההורים להשפיע עליהם. הצלחת טיפול זוגי מקצועי תלויה בראש ובראשונה במוטיבציה של בני הזוג להתגמש ולחפש פתרונות ויועץ זוגיות יידע גם לומר שאין טעם בהמשך – אם זו המסקנה שלו לאחר מספר מפגשים. יועץ ישר לא ינסה לקבוע לכם עוד ועוד פגישות אם יראה שאין התקדמות ואין טעם להמשיך בדרך זו.

אמון ביועצי הזוגיות הוא הכרח מבחינת בני הזוג. אם אין אמון כזה, מיד יצוצו ספקות וחששות וההתנהגות בפגישות לא תכלול שיתוף פעולה ורצון להקשבה. חוסר כנות בפגישה כזו היא מכשול מרכזי בדרך לשיפור היחסים, ובמקרה זה חבל על המאמץ וההשקעה הכספית. ייעוץ זוגי עשוי להיות יעיל ולהגיע לתוצאות המקוות רק כאשר בני הזוג מקבלים עליהם התחייבות לחתור למציאת פתרון, עונים בכנות ובגילוי לב לשאלות המופנות אליהם ומקשיבים לדברי המטפל הזוגי, שיעניק גם עצות מעשיות במטרה לפתור את הבעיה.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד