משחקי התפתחות לתינוקות

איך לבחור משחקי התפתחות לתינוקות?

משחקי התפתחות ממלאים תפקיד חשוב מאוד בחייו של הילד. באמצעות המשחקים הילד ממלא את שעות הפנאי הארוחות שלו, והוא נהנה מפעולות שונות ומגוון טכניקות. אבל מעבר להנאה יש תועלת חשובה מאוד במשחקי ההתפתחות. הללו מפתחים יכולות ומקדמים את הילד בצורה ניכרת. הם מאפשרים לו להתנסות במגוון פעולות, והוא רוכש את הכלים הנחוצים לו במגוון תחומים. אתם כהורים רוצים לספק לילד שלכם צעצועים מוצלחים אשר אכן ימלאו את התפקיד היטב. בואו וקראו כיצד לבחור משחקי התפתחות לתינוקות.

משחקי התפתחות לתינוקות

כך בוחרים צעצועי התפתחות לילדים

  1. התאמה לגיל – משחק טוב חייב להתאים לגיל של הילד, או מדויק יותר לומר לשלב ההתפתחות שלו. שימו לב שבכל גיל אמור הילד לפתח יכולות מתקדמות יותר, ולהצליח לבצע משימות מסוג אחר. השחלות, מיון, זיהוי וכן הלאה. בחרו משחק שמתאים לשלב בו נתון הילד כדי לאפשר לו לעלות לשלב הבא.
  2. מגוון אפשרויות – יש לכל משחק אפשרויות משחק. אם כי יש צעצועים אשר אפשרות המשחק מוגבלת למדי. לעומת משחקים אשר מכילים אופציות שונות. כמובן שכדאי יותר לבחור צעצוע אשר מציע מגוון אופציות של משחק מהנה.
  3. עניין – משחק צריך להיות מעניין כדי שהוא יזמין את הילד למשחק. חשוב לבחור משחק שנראה קורץ וכזה שמעניין מאוד לשחק בו.
  4. התחשבות בהעדפות הילד – לכל ילד יש תחומי עניין משלו. יש ילדים שעבורם משחקי הרכבה זה הדבר הנכון. עבורם ניתן להתאים משחק הרכבה בהתאם לגיל – דופלו, לגו, מגנטים, קליקס וכן הלאה.
  5. מגוון – חשוב לגוון לילד ולהציע בפניו מגוון צעצועים התפתחות. גם אם הוא נורא אוהב להרכיב, כדאי לחשוף אותו למשחקי דמיון כמו פליימוביל, בובות וכיוצא בהם. ההתנסות עם מבחר של צעצועים מפתחת יכולות ומאפשרת לילד לרכוש מיומנות בתחומים שונים.
  6. כדאי להתייעץ עם אנשי מכירות בחנות צעצועים כמו גם עם רופא התפתחותי או אחות טיפת חלב כדי לקבל המלצה למשחקים מוצלחים ומומלצים שיעשירו את היום יום של הילד ושלכם.

בחרו משחקי התפתחות מוצלחים ותיהנו מימים של משחק והנאה!

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד