למה חשוב לפנות לעו״ד מנהל עזבון

למה חשוב לפנות לעו״ד מנהל עזבון?

אנשים רבים אינם מודעים לכך, אך ברגע שאדם נפטר מומלץ מאוד לפנות לעו”ד מנהל עזבון. כאשר מדברים על עזבון, מדברים למעשה על כל הרכוש של אותו האדם שנפטר לאחרונה. מרגע הפטירה, לא ניתן לעשות כל פעולה ברכוש שלו, לפני קבלת צו ירושה או לחילופין צו קיום צוואה. כלומר, לא ניתן למשוך כסף מהחשבון שלו או לבצע שום פעולה בעסק, למרות שהדבר עלול לגרום להפסדים כלכליים עצומים. לכן חשוב שהיורש העתידי יפנה למהל עזבון זמני, אשר יוכל לעשות סדר בכל הבלגן. המטרה היא לאפשר כמובן ליורש העתידי את היכולת לשלוט בעיזבון, לפני שמכריזים עליו כיורש. מנהל העזבון רשאי על פי החוק לפעול ולהחליט בכל הנוגע לעיזבון, כולל העברת כספים מהחשבון, ניהול של העסק וכמובן תשלום לספקים וכדומה.

כל מה שכדאי לדעת על תפקידו של עו”ד מנהל עזבון

כאמור, תפקידו של מנהל העיזבון הוא לנהל את הרכוש והנכסים של הנפטר, עד שיוכרזו היורשים הרשמיים. עד אז, הוא רשאי לנייד כספים ולבצע כל פעולה נדרשת, במטרה לשמר את העסק ולסגור חובות לספקים. כמו כן, מנהל העיזבון יכול להמשיך את ההליך המשפטי שהנפטר ניהל טרם מותו, במטרה להשיג את המטרות השונות שעליהן הוא נלחם. ברגע שניתנת הכרזה לגבי זהות היורשים החוקיים של העיזבון, הם נוטלים לידיהם את הפיקוד ומתחילים לנהל את העיזבון לפי ראות עיניהם. 

במקרים בהם קיימים סכסוכי ירושה או ריבוי של יורשים, מומלץ למנות מנהל עזבון קבוע, שיוכל לחלק את העזבון בין היורשים בצורה אובייקטיבית יותר. כמובן שהיורשים הפוטנציאליים יכולים לפנות לבית המשפט במטרה להחליף את מנהל העיזבון, במידה והוא אינו מתפקד בצורה הנדרשת. 

חשוב כמובן לציין כי מנהל עזבון אינו עובד בהתנדבות, אלא הוא מקבל שכר בגין שעות העבודה שלו. בית המשפט קובע את גובה השכר, בהתאם למורכבות וכמות העבודה שעומדת בפניו. השכר של מנהל העיזבון משולם מהעיזבון עצמו, והוא יכול להגיע עד לגובה של 3% משווי העיזבון. כל אדם יכול להכניס סעיף בצוואה שלו לגבי זהות מנהל העיזבון הרצוי לו, דבר שיכול להקל במעט את המהלומה הראשונית.

אולי יעניין אותך גם מידע על עורך דין לירושה וצוואות​

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד