תוכנה לניתוח גרפים

תוכנה לניתוח גרפים

כל העולם בנוי מגרפים, בכל מקום בו אנחנו עובדים, לומדים, חיים, הנתונים מוצגים לנו בגרפים והרי אין דרך טובה יותר מלהציג נתונים, מגמות ושינויים. אך בשביל להבין את הגרפים עלינו להשתמש בכלים הנכונים, לשם כך בדיוק יש תוכנה לניתוח גרפים.

אפשר לחלק את העולם של תוכנות גרפים לשני חלקים, בחלק הראשון נמצא תוכנות שמאפשרות לנו לבצע גרפים מסוגים שונים, גרפים מתמטיים, גרפים סטטיסטים וגרפים אחרים. בחלק השני, נמצא תוכנות לניתוח גרפים. תוכנות שמאפשרות לנו לקרוא את הגרפים בצורה נכונה, ולהבין את המשמעויות השונות שעולות מתוכן.

ניקח למשל גרף שמציג את ההשקעות שלנו בשנה האחרונה, הרי שניתוח גרפים כאלה יאפשרו לנו לדעת כמה כסף עשינו, כמה הפסדנו, איפה אנחנו עומדים ביחס לשנים אחרות, איך כל השקעה עומדת ביחס לעצמה וביחס להשקעות אחרות, מתי ההשקעה שלנו הצליחה יותר ומתי פחות, באיזה שלב היינו צריכים לצאת מההשקעה ובאיזה שלב להישאר וכן הלאה.

מתוך זה נוכל להבין נתונים לעומק, למשל, האם עניינים חיצוניים השפיעו על ההשקעות וכיצד, האם הבחירה שלנו לשנות את אופי ההשקעות השתלמה, באילו סכומי כסף ההשקעה השתלמה ובאילו לא, ועוד. מדובר על מגוון ניתוחים, שחלקם הגדול יכול לעזור לנו להבין טוב יתר כיצד להתנהג בעתיד.

כל הרעיון של תוכנה לניתוח גרפים, כמו תוכנות אחרות, הן לא רק לספק לנו מידע בסיסי אותו אנחנו יכולים להציג אלא מעבר לכך. מדובר בתוכנות שמטרתן לספק לנו מידע אשר באמצעותו אנחנו יכולים לחזות בצורה מסוימת התנהגויות עתידיות. זו הסיבה שמשתמשים בתוכנות מסוג זה בעולמות תוכן רבים ולמעשה יש תחום שלם שמתעסק בניתוח מידע מגרפים.

מה צריכה להכיל תוכנה לניתוח גרפים

ראשית, התוכנה צריכה להיות מסוגלת לקרוא גרפים מסוגים שונים. לא רק מסוג אחד. כך היא תוכל לבצע את עבודתה בצורה נכונה ומלאה.

שנית, היא צריכה לספק תמונה כללית רחבה על המידע אשר עולה מתוך גרפים שונים. ללא אפשרות זו, הרי שכל המשמעות של התוכנה הולכת לאיבוד. על התוכנה לאפשר לנו ללמוד מתוך הגרפים את כל מה שניתן ללמוד מהם ולהפיק דוחות  מתאימים מכך.

שלוש, התוכנה צריכה להתעדכן בפרמטרים ופ’יצרים שונים אשר יאפשרו לנו לעבוד בצורה טובה ומדויקת יותר. ככל שהתוכנה תהיה מפורטת יותר כך גדל הסיכוי שהיא תפיק לנו את המידע האמיתי והטוב ביותר עבורנו. עלינו לוודא שאנחנו מעדכנים את התוכנה בכל עת.

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד