להימנע מהרטבת לילה

איך שגרה נכונה תעזור להימנע מהרטבת לילה – ד”ר קובי שגיא וד”ר טל שגיא מדריכים

כולנו יודעים עד כמה חשובה השגרה וההתנהלות העקבית לאיכות החיים של כל אחד מאתנו. הדבר נכון פי כמה וכמה כאשר מדובר בילדים צעירים. הם זקוקים לסדר, לעקביות, לשמירה על הזמנים ולהתנהלות קבועה ועקבית בכל תחום.

ילד שהשגרה שלו מופרת, הוא לא הולך לישון בזמן שהוא ארגיל ללכת לישון, הוא לא אוכל את ארוחת הבוקר שלו בזמן, הוא לא מקבל את הצרכים שלו בזמנים אליהם הוא רגיל, הוא ילד שמהר מאוד יצא מאיזון והדבר ישפיע מאוד על ההתנהגות שלו ועל ההתנהלות שלו.

הפרת השגרה משפיעה על הרטבת לילה

מי לא שמע על התופעה של הרטבת לילה כאשר תינוק חדש מצטרף למשפחה? שואל אותנו ד”ר קובי שגיא. נדמה כי כולם מכירים את התופעה ולמעשה זה קורה במשפחות הכי טובות. גם ילד שעולה לגן חדש או שהוא חווה טראומה כלשהי עשוי לסבול מהתחדשות התופעה של הרטבת לילה. מה זה אומר? זה אומר שאם שינינו משהו מהשגרה, הרי שהדבר ישפיע על הילד והוא עלול לחזור שוב להרטיב.

אז מה זה אומר? שמומלץ מאוד לשמור ולהשגיח על הילד שהוא ימשיך לחיות בשגרה שלו ולא יפרו לו את הסדר ואת ההתנהלות הרגילה שלו. זו הדרך וזוהי השיטה להצליח בם בנושא של הגמילה של הילד.

ילד מסודר הוא ילד יבש (?)

אז כאן אנחנו רוצים לבדוק האם יהיה זה נכון לקבוע באופן חד משמעי כי ילד שחי במסגרת מסודרת הוא גם ילד שיהיה יבש בלילה. כאן חשוב לציין מדגיש ד”ר קובי שגיא כי ממש אי אפשר לקבוע באופן חד משמעי כי זה אכן כך. אך בכל זאת, לשמירה על השגרה וההקפדה על ניהול זמן תקין ישנה משמעות רבה מאוד ואם מקפידים על הדבר, אפשר בהחלט להיות רגועים כי עשו את המיטב ואת המירב על מנת לסייע לילד להיות יבש גם בלילה.

מה זה אומר שמירה על השגרה? זה כלל הרבה דברים. זה כולל בית מסודר, זה כולל מיטה מוצעת בצורה נעימה, זה כולל ארוחות בזמן, שתייה במינון קצוב ורגיל והתנהלות שהיא מסודרת, עקבית ורגילה ללא שיבושים קיצוניים.

קראו בהרחבה על השיטה של ד”ר קובי שגיא לטיפול בהרטבת לילה

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד