עיצוב מסחרי

במה שונה עיצוב מסחרי לעיצוב בית?

עיצוב פנים הוא תחום דינמי ומתפתח מאוד, הוא מציע כיום מגוון עצום של פתרונות שעונים על הצרכים ומצליחים להשיג את האווירה הרצויה במקום. אך חשוב מאוד להבדיל בין עיצוב מסחרי לעיצוב ביתי (קראו על כך באתר של oribit מעצב מסחרי). שכן מדובר על הבדל משמעותי מאד אשר משפיע בצורה ישירה על תהליכי העבודה ולכן גם על התוצאות. הבה ונבין מהם ההבדלים בין שני התחומים הללו.

ההבדלים בין עיצוב מסחרי לעיצוב ביתי

  • בכל עיצוב שהוא יש מטרה והיא להשרות אווירה. אך בעוד שעיצוב ביתי חותר להשיג אווירה ביתית, חמימה ומקבלת. הרי בעיצוב מסחרי המטרה היא להשרות אווירה שמטרתה להגדיל מכירות. היות ותהליך עיצוב מתחיל לאחר הגדרת המטרה, כל התהליך יהיה מותאם מטרה ושונה ממקרה אחד למשנהו.
  • לעיצוב מסחרי יש מטרה שיווקית ברורה כפי שהאתר http://oribit.co.il מציג. העיצוב נועד למשוך ולגרום ללקוחות להתעניין במקום. הפן השיווקי גורם לכך שהעיצוב המסחרי יהיה מהול בנימה מסקרנת ומעוררת דמיון. כיוון שכדי למשוך ולגרום ללקוחות להיכנס ולרצות להישאר בפנים חשוב שיהיה במקום מן החידוש. דבר מה שיעורר את הסקרנות של הלקוח הפוטנציאלי, שיחליט להיכנס פנימה כדי להתרשם מבית העסק.
  • עיצוב תמיד לוקח בחשבון את נוחות השימוש. וכמובן שההתנהלות היום יומית בבית עסק שונה משמעותית מהתנהלות בבית. בעוד בבית יש מספר אנשים מסוים שפועל. הרי בבית עסק יש תנועה פעילה יותר, עובדים לצד לקוחות שוהים במקום. ולכולם צריך המקום להיות נוח. לכן בחנות הפריטים צריכים להיות נגישים וכל הרהיטים יתוכננו בהתאם.
  • אור הוא מרכיב משמעותי בכל עיצוב שהוא. גם בבית וגם בבית עסק. אבל מקובל כיום להאיר את בתי העסק באופנים שונים ומגוונים. מה שאין כן בבתים בהם האור הוא לרוב סולידי. ניתן לראות חנויות בהם יש אורות צבעוניים, אורות עמומים או אורות חזקים מאוד. האור הוא חלק מהאווירה והוא תופס מקום של כבוד ביצירת העיצוב הרצוי.
  • גם בבית וגם בבית עסק יש חלקים שונים. בבית זה מטבח, סלון וחדרי מגורים. ואילו בעסק זה לובי, משרדים, תאי הלבשה, אזור תשלום וכן הלאה. לכל אזור יש עיצוב מתאים שמשתלב עם העיצוב הכללי.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד