מהי אכילה רגשית?

אכילה רגשית אינה נובעת מרעב אלא מדחף שנגרם עקב בעיה רגשית שקרתה ברגע מסוים כמו מחלוקת עם בן הזוג, אכזבה מתגובה או חוסר התייחסות מאדם מסוים וכו’. במקרים הללו מי שסובל מאכילה רגשית אוכל סוגי מזון מכל מה שיש בבית ואינו שומר על תזונה מאוזנת.

הסיבה לאכילה רגשית

האכילה הרגשית היא תגובה לרגשות שליליים המציפים את האדם שאינו מסוגל להתמודד עם מצבים שונים כמו מתח, חרדה, חוסר בוויטליות, דיכאון, בדידות, כעס ועוד. התחושה הראשונית היא שהאכילה תנחם ותשפר את התחושה אך בפועל האכילה לא יוצרת שינוי אלא נהפוך הוא לאחר האכילה נוצר תהליך שבו האדם מבין כי האכילה הייתה מיותרת ולכן הוא כועס על עצמו, חש רגשי אשמה, מבין כי במעשים הללו הוא גורם לכך שהוא משמין ויוצר לעצמו בעיות בריאותיות.

סיבות מהעבר המובילות לאכילה רגשית

הקשר בין ההתנהלות היום יומית למזון הוא חזק מאד החל מינקות והגשת מזון היא במקרים רבים אקט של חמלה כדי לשנות דפוס חשיבה על מצבים מסוימים שקרו. נוצר מצב שבו המזון הוא פתרון לתחושות רגשיות כמו כאב רגשי והרגעה עצמית, במקום למצוא שיטות אחרות להתמודדות בסיטואציות.

מי סובל מאכילה רגשית

מי שסובל מאכילה רגשית, הוא בדרך כלל אדם שאינו מסוגל להתמודד עם רגשות שליליים כיוון שאין לו את היכולת לווסת את רגשותיו ולנתב אותם כהלכה. הדבר קורה אצל רבים אשר נמצאים במצבי מצוקה שונים אך אין להם אוזן קשבת ואין להם עם מי לשוחח על מצבם כך שהאכילה הרגשית היא סוג של פיצוי על המצב הנתון.

אופן הטיפול באכילה רגשית

כל מקרה נבדק לגופו כדי להגיע לשורש הבעיה שאותה יש לפתור כדי שתהיה לכך השפעה על האכילה הרגשית. האכילה הרגשית נובעת מאין ספור סיבות בריחה למטעמים במקום להתנהל מול קשיים מסוימים.
כשלוחצים על הנקודות הנכונות ועושים כל שניתן כדי לשנות את דפוסי ההתנהגות יש לכך השפעה ישירה גם על תופעת האכילה הרגשית שפוחתת עם הזמן.
לא מדובר בדרך קלה אלא בדרך עם הרבה מהמורות עד שיוצאים מהמצבים הללו. מומלץ להיעזר בדרך בדיאטן קליני​ על מנת שיעזור שיבנה תפריט תזונה מותאם אישית לצד עזרה מותאמת.

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד