דובים ענקיים

דובים ענקיים

קשה להאמין אך מחקרים רבים הראו, שילד שאימו עוזבת אותו לזמן מסוים, יוכל להתמודד עם מצב זה בצורה טובה יותר אם יהיה לו “חבר” דובי צעצוע. הילד יראה בדובי את מי שאמור לכסות על חסרונה של אימו, וכך הדובי “ימלא” עבורו את החסר הזה.

דובים ענקיים

כמה שזה עצוב לקרוא, זה הגיוני: חוקרים גילו שילדים העריכו את חפצי המעבר שלהם גם אם הם דובים ענקיים באותה מידה שהם העריכו את אימם. כשמתגברים על ההלם של אותה הצהרה, אתה יכול להבין שילד זקוק לביטחון.

כאשר הורה כל הזמן בא והולך, יתכן שילד זה ייצמד לדובי שלו יותר בעקביות. זה לא אומר שילד לא מרגיש אהבת אם, אך עם זאת, פירוש הדבר שתינוק או פעוט זקוקים למשהו שהוא ‘שלה’ כשהוא רחוק מהאמא שלו.

לקבל ביטחון עצמי דרך ה… דוב

יתכן ויהיה קל יותר לחשוב על הדוב המושלם של הילד שלכם כקוסם, אך החיה הממולאת והקסומה הזו, יכולה בהחלט להקל על הלחץ, לבנות ביטחון, להרגיע את הדמעות ולעזור בהתפתחות החברתית של הילד. זה עוזר לילד להתמודד עם פחד, חרדה ופרידה. דובון למעשה מסייע לילד לבנות ביטחון עצמי.

דובי כחלק מהחיים

מגיל ינקות הצעצוע הממולא הזה שנקרא דובי, הופך לחלק מחיי התינוק שלנו. הדובי הזה, אוסף את ריחותיהן של אמא, אבא, אחים, חיות מחמד וכו’. הפרווה הרכה הוכחה ככלי טיפולי בו, שכאשר התינוק משפשף אותו על ידיו, זה יכול להביא לו נוחות מיידית ולהרגיע אותו.

תינוקות ופעוטות – כולם מחפשים דרכים למלא את צרכיהם החושיים. הורים גם מחפשים כל דרך לסייע לילדם במציאת דרכים להרגעה עצמית. אובייקט מעבר (דובי), יכול להיות הגשר אותו מחפשים גם הילד וגם ההורה.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד