פיצויים לניצולי שואה

פיצויים לניצולי שואה – לתת לניצולים למות בכבוד

על פי התחזיות, עד שנת 2030 יישארו בישראל 53 אלף ניצולי שואה. אנשים אלה שרובם חוצים את גילאי ה 90  – עליהם לחיות את שארית חייהם עם מקסימום נוחות, ללא צורך להתקיים מתקציב נמוך, תנאי קור וחום מחפירים, חוסר תזונה כללי ובעיות בריאות, או בקשת הלוואות או טובות מאחרים. ניצולי שואה, בעיקר בישראל – עליהם לחיות בכבוד ולסיים את חייהם כשהם יודעים שאהבו אותם ונתנו להם מקסימום תנאים לשמירה על איכות חייהם.

הקשר בין פיצויים לניצולי שואה ולחיים איכותיים

כפי שרבים יודעים, בשנת 1975 נכנס לתוקף הסכם סוציאלי בין גרמניה לישראל, קראו אודותיו. על פי ההסכם, על הרשויות הגרמניות להעניק קצבאות לניצולי שואה, ממש כמו לכל אזרחי גרמניה שמקבלים קצבאות ילדים, קצבת זקנה, פנסיה ועוד. הגמלאות נועדו להכיר בכך שיהודים בגרמנייה הוחזקו בגטו והועבדו שם בפרך, ומתוך כך לאפשר להם את כול זכויות העובדים שמעניקה גרמניה לאזרחיה.

מלבד זאת זכאים הניצולים לפיצויים שונים שניתנים בשל רדיפת הנאצים אחרי יהודי גרמניה. שלל הגמלאות והפיצויים יאפשרו לקשיש לבלות את שארית חייו בכבוד, ללא הרגשת מצוקה או מחסור.

כיצד מגישים תביעת פיצויים מגרמניה

בראשית חשוב לדעת כי את התביעה אפשר להגיש באמצעות פנייה אל המוסד לביטוח הלאומי הגרמני (למדו איך מגישים תביעה לפיצויים מגרמניה). את הגמלה יעניק המוסד לניצולי שואה שעבדו בגטאות מוכרים לרשויות גרמניה. הגמלאות ישולמו גם ליורשים של ניצולי שואה. סכום הגמלה יקבע על פי נקודות שונות שמשמשות לחישוב בקצבה החודשית. את הפנייה אפשר לבצע גם באמצעות עורכי דין ישראלים שנמצאים בברלין ויכולים לעזור לקשישים או לבני המשפחה שלהם – למצות את הזכויות בצורה מהירה ויסודית יותר.

באמצעות סיוע של משפטנים תושבי גרמנייה העוסקים במיצוי זכויות של ניצולי שואה – גם מול המוסד לביטוח לאומי הגרמני וגם מול המוסד לביטוח לאומי הארץ – רבים הניצולים שיוכלו לחיות טוב ולסיים את חייהם בכבוד.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד