תכנון אקלימי

תכנון אקלימי – מה זה בכלל ולמה זה חשוב?

נעים בבית שלכם? כולנו שואפים לחוש בנעימות במקום בו אנו נמצאים, וליהנות מטמפרטורה נעימה. זה נכון גם לביתנו וגם למקום העבודה שלנו. כדי להשיג את הטמפרטורה הרצויה הזו אנחנו נעשה פעולות שונות. התקנות של מזגנים, תנורי חימום וכן הלאה. אבל יש פעולות נוספות שניתן לבצע אותן כדי לשמור על אקלים נינוח ונעים בתוך המבנה פנימה. וזאת בלי לבזבז משאבים ואנרגיות בגין העניין. כיצד? על ידי תכנון אקלימי.

תכנון אקלימי לשמירה על איכות הסביבה ואיכות החיים

כבר בשלבי הבנייה (קראו כאן) חשוב להתייחס לעניין האקלימי. וזאת מחמת הסיבה שכולנו שואפים להגיע למצב בו סביבת המחיה שלנו נעימה ככל האפשר, והשימוש באמצעי מיזוג הינו מינימלי רק בעת הצורך. וזאת רק כדי לשפר את האקלים במקום, ולהתמודדות בזמנים של מזג אוויר קיצוני. כי כאשר המבנה מתוכנן היטב מבחינה אקלימית, הוא עתיד להיות נעים לשהייה. והוא לא יצריך פעולות רבות של חימום או קירור כדי לשמור על אקלים נעים ועל טמפרטורה נעימה.

בידוד מעולה מפני טמפרטורה חיצונית

אחד המרכיבים של תכנון אקלימי טוב הוא בידוד איכותי ביותר של המבנה. הן בהיבט של הקירות, בעניין התקרה וחלונות הבית. כאשר המבנה כולו מבודד היטב, הוא ימנע במידה רבה שינויים קיצוניים של טמפרטורה בתוך המבנה פנימה. כמו כן יש להתייחס להצללה במקומות הנכונים. וזאת כדי למנוע התחממות רבה בגין קרינה ישירה של שמש. כך שגגונים במקומות מתאימים, חלונות בכיוונים הנכונים וכדומה יוכלו להועיל במידה רבה. ולהפחית את הצורך בשימוש באמצעי מיזוג שונים שצורכים כמויות גדולות של אנרגיה בעת השימוש בהם.

אז למה זה באמת חשוב?

ניתן לומר שתכנון אקלימי כרוך בהוצאות כספיות משמעותיות. הווי אומר שהצד הכלכלי של החיסכון בשימוש באמצעי חימום וקירור הוא לא המרכזי. אם כן מהי המטרה שניצבת לנגד עיננו, המטרה היא הגנה על הסביבה ומניעת נזקים כתוצאה משימוש רב בחשמל ומשאבים נוספים שפוגעים באיכות הסביבה. בשנים האחרונות עוד ועוד יזמים בוחרים לשלב תכנון אקלימי בתכנון המבנה.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד