swing-3798895_640

נדנדות לילדים – איך תדעו שמדובר במתקן בטיחותי

אחד ממשחקי החצר האהובים ביותר על הילדים הם הנדנדות. הוכחה מוכחת לכך ניתן למצוא בגינות המשחקים אשר בהן אפשר לראות כי התורים הארוכים ביותר הם על יד נדנדות. לילדים קשה להתנתק מהמתקן וכמובן שבכל פעם שמגיעים לגינה חייבים לעבור גם בנדנדה. 

למה זה צריך להיות בטיחותי?

נדנדות לילדים הם מהמתקנים הפחות בטיחותיים לילדים. הרי עיקר השימוש בהן מתבצע בישיבה על משטח יחסית קטן כאשר הידיים מחזיקות בשרשרת המחברת את הנדנדה למתקן. ועל כן, ישנה חשיבות עליונה לבטיחות הנדנדות. כמו כן, ילדים, כמו ילדים, אינם זהירים כל כך וכאשר הם מתנדנדים בעוצמה, הם עלולים לעוף מהמתקן חלילה. ולכן לא מספיק שהמתקן עצמו בטיחותי אלא חובה גם להתקין אותו במקום מתאים.

קודם כל – חפשו את תו התקן

אחד הסימנים שמורים בוודאות כי הנדנדה בטיחותית הוא תו התקן. כל מוצר עובר בדיקת בטיחות קפדנית לפני שמאשרים אותו לשיווק ורק לאחר שהבדיקה עוברת בהצלחה מעניקים למוצר תו תקן. על כן, כאשר מעוניינים לרכוש או להשתמש בנדנדות לילדים יש צורך לבדוק האם הם נושאים מדבקה של מכון התקנים הישראלי שמאשר כי המתקן הינו בטיחותי לשימוש.

המצע שמתחת למתקן

על פי הוראות הבטיחות יש צורך להתקין את הנדנדות על משטח שאינו יכול לגרום לפציעות קשות במקרה שילד נופל מהן. החיפויים הנפוצים ביותר הם שטח גומי, חול ים או דשא סינטטי. חומרים אלו הינם רכים יותר לעומת האספלט או הריצוף ולכן יש להתקין אותם תחת מתקני ילדים כאמצעי בטיחות והגנה. בנוסף, יש צורך להקפיד לחבר את הנדנדות לרצפה בצורה חזקה מאוד על מנת שהם לא יזוזו בעת השימוש.

ממה עשוי המתקן עצמו

גם החומר ממנו עשוי המתקן הוא משמעותי לבטיחות שלו. הפלדה ממנה מייצרים את הנדנדות חייבת להיות מצופה בשכבת מגן על מנת להגן עליה מפני חלודה וקורוזיה. אלה עלולות להופיע על במתקן כאשר הוא מתיישן ואף לגרום לו להתפרק. כמו כן, הברגים המשמשים לחיבור ולחיזוק המתקן אמורים להיות שקועים בתוך הפלדה ולא לבלוט החוצה ובמידה והם כן בולטים, יש לכסות אותם בכרית הגנה.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד