יתרונות המשחק פאזל אצל ילדים

יתרונות המשחק פאזל אצל ילדים

אחד המשחקים הפופולאריים ביותר בקרב ילדים ומבוגרים, הם משחקי פאזל. הרעיון הוא לקחת את כל החלקים השונים ולחבר ביניהם עד שיוצרים ביחד תמונה אחידה כפי שהיא מוצגת על גבי האריזה.

כידוע, אנחנו יכולים למצוא פאזלים החל ממספר פריטים חד ספרתי, דו ספרתי וכן תלת ספרתי ומעלה. ככל שהפאזל מכיל יותר חלקים כך הוא הרבה יותר מורכב וקשה, כמובן שזה גם מלמד משהו על מי שיכול ואמור לשחק בו. בדרך כלל, ככל שעולים בגיל, גם עולה רמת הקושי.

צריך לציין עוד, אנחנו יכולים למצוא פאזלים תלת מימדים, בין היתר של אתרים ומקומות מוכרים, למשלך מגדל אייפל, בנג בן ומקומות אחרים, כמו כן, אנחנו יכולים למצוא פאזלים בעלי משמעות היסטורית או אחרת, קרי התצוגה שאנחנו אמורים לקבל תהיה לה משמעות, וכך אנחנו מספקים לילדים ערך נוסף בהרכבת הפאזל.

מה הילדים שלנו יכולים ללמוד מהפאזל

ראשית, עבודה בצוות, עבודה בקבוצה. בדרך כלל, נהוג להרכיב פאזל עם עוד אנשים, מבוגרים או ילדים. כך לומדים טוב יותר לעבוד בצוות ובקבוצה ולא לעבוד לבד.

שנית, סבלנות, עבודה בתהליך. הרכבת פאזל זה לא זבנג וגמרנו, זה משהו יותר מורכב מזה. זה חשוב עבור ילדים, אשר לא פעם, אין להם סבלנות לעשות דברים שנמשכים הרבה זמן מבלי לראות תוצאות מיד.

שלישית, הרכבת פאזל מאפשרת לילדים ללמוד על מרחב, לראות את הדברים בצורה ייחודית, להבין כיצד חלקים שונים מתחברים אחד לשני בצורה נכונה. כך לומדים להסתכל על פריטים בודדים ועל המכלול. אלה דברים חשובים, בוודאי עבור ילדים שאמורים להיכנס לבית הספר או כבר לומדים בו. הם יוכלו לקחת את מה שלמדו, גם לשיעורים ולמבחנים.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד