טלסקופים

טלסקופים

מכשיר הטלסקופ עוזר לצפות בכוכבי לכת ועצמים הנמצאים אי שם בחלל, כמו גם לצורך צפייה בציפורים וגם לצרכים צבאיים שונים. הטלסקופ הראשון הומצא לפני מאות שנים, אך הוא נחשף אל הציבור כאביזר שעשוע בלבד המציג עצמים מרוחקים באופן קסום לצורך אחיזת עיניים. הפיזיקאי הדגול גלילאו גליליי הוא זה שהחליט לחקור לעומק את תכונותיו של הטלסקופ, ולכן הקדיש את מרבית זמנו כדי לייצר אחד כזה שבאמצעותו ניתן לחקור תופעות אסטרונומיות. המצאתו נתקלה בקשיים וחוסר אמונה, וחלק מהמדענים אף האשימו אותו בבניית מכשיר מתעתע המציג דברים באופן מלאכותי ולא אמיתי.

מאז המצאתו ועד היום מדובר על היסטוריה, וכיום כמובן שתגליותיו זכו להכרה נרחבת נוסף על שימוש חשוב בטלסקופים מסוגים שונים כדי לחקור את החלל ולגלות ממצאים אסטרונומים חדשים. הטלסקופים האופטיים נחלקים לשלושה סוגים שונים, כל אחד מהם עובד באמצעות עדשות או מראות לצורך איסוף גלי אור ולהציגם כתמונה ברורה לעין הצופה המתבונן דרך הטלסקופ.

טלסקופ שובר אור

טלסקופ שובר אור הינו מכשיר לצפייה בעצמים מרוחקים באמצעות עדשה ועינית ייעודיים האוספים את קרני האור, ומציגים תמונה חדה וברורה. העדשה שנמצאת בעינית של הטלסקופ מסוגלת לאסוף כמות גדולה מאוד של אור, כך שהיא שוברת את קרני האור המגיעות אליה ומציגה תמונה ממוקדת ובהירה של עצמים הנמצאים במרחק רב.

מכיוון שעדשת הטלסקופ שובר אור הינה בעלת קוטר קטן, טלסקופים מסוג זה מיועדים בעיקר לשימוש על ידי אסטרונומים חובבים המסתפקים בצפייה בכוכבים בעזרת טלסקופים קטנים יחסית ולא מקצועיים ומשוכללים יותר. מכיוון שעדשת הטלסקופ שובר אור מסוגלת להציג תמונה ממוקדת וברורה דרך עדשה קטנה, עדשות כאלו נמצאות בשימוש גם במצלמות ומשקפות המאפשרות צפייה ומיקוד בעצמים מרוחקים.

טלסקופ מחזיר אור

טלסקופ אופטי נוסף שמיועד לצפייה בעצמים מרוחקים הינו טלסקופ מחזיר אור. טלסקופ מסוג זה עובד על מראות שמחזירות את גלי האור כך שנוצרת תמונה ברורה וממוקדת של עצם הנמצא רחוק. ההבדל העיקרי בין טלסקופ כזה לטלסקופ שובר אור הוא בעיקר בגודל של כל מכשיר – כאשר הטלסקופ מחזיר אור או גדול בהרבה מזה ששובר את האור על גבי העדשה.

אולי יעניין אתכם גם: איך לבחור משקפות מקצועיות

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד