faucet-1529179_960_7201

איזה דוד שמש מומלץ?

דוד השמש בבית שלנו הוא מרכיב חשוב במיוחד לאיכות החיים שלנו ולחסכוניות משק הבית שלנו

לא רבים יודעים זאת, אבל דודי שמש הם למעשה המצאה ישראלית. כבר בשנות החמישים הבינו בישראל את הפוטנציאל של שימוש בקרני השמש, שבישראל לא חסרות כאשר הטמפרטורות מטפסות לגבהים רציניים ביותר, עבור חימום של מים במערכת הצנרת הביתית. כל, למעשה, הומצא דוד השמש – דוד מים המחמם את המים המתחברים למערכת הצנרת בדירה, שהחימום הבסיסי שלהם מבוסס על ניצול אנרגיית החום של קרני השמש. כיום, כשישים שנים לאחר מכן, מרבית הדודים המותקנים ברחבי הארץ הם כמובן כאלה, כאשר היתרונות של דוד שמש עבור משק הבית הישראלי הם רבים ביותר. ברמה הבסיסית ביותר, מדובר בחיסכון אדיר בכסף המתבזבז על חשמל בכל משק בית, ובחיסכון אנרגטי אדיר ברמה הלאומית, מה שהופך את ההשקעה בדוד שמש, גם אם יקרה מעט יותר מהשקעה בדוד חשמל רגיל, לחשובה ורווחית במיוחד. כמובן שדודי השמש המודרניים מכילים גם מערכת גיבוי וחימום מים מעבר למערכת הסולארית, בכדי לוודא שגם בימים קרים וסגריריים ישנם מים חמים בצנרת הביתית. כעת, נבין בדיוק ממה בנוי דוד שמש, ומהם המרכיבים השונים שלו.

מהו דוד השמש המומלץ ביותר עבורנו, ובמה נבדלים אחד מהשני סוגים שונים של דודים?wall-1767620_960_720

  • מכל מים – בדיוק כמו דודי החשמל, גם דודי שמש מבוססים ברמה הבסיסית ביותר על מכל מים גדול המכיל ליטרים רבים של מים. מרבית הדודים המודרניים נבדלים זה מזה בנפח מכל המים, כאשר נפח זה משפיע באופן ישיר על נפח המים המחוממים בניצול קרני השמש או באמצעות גוף החימום. ניתן כיום למצוא דודים בנפח שנע בין 40 ליטרים ל-150 ליטרים, כאשר כל נפח של דוד מתאים למספר נפשות אחר עבור חימום איכותי של כמות מספקת של מים במערכת הביתית.
  • קולטני שמש – קולטני שמש הם במידה רבה המרכיב החשוב ביותר של דודי שמש, כאשר דרכם למעשה מתחממים המים בדוד השמש. קולטני השמש מורכבים חיצונית מפלטות שחורות שמושכות אליהן את קרני השמש ואוצרות בתוכן את אנרגיית החום מבלי לאפשר לה לצאת. בתוך קולטן השמש יש צינור המכיל מים הזורמים מהדוד ואליו, שמתחממים בעקבות המגע עם קולטני השמש, מה שמחמם, צעד צעד, את כל המים בדוד השמש.
  • גוף חימום – גוף החימום בדודי שמש מהווה גיבוי עבור המערכת הסולארית של חימום מים. גוף החימום הוא למעשה זהה לזה של דודי חשמל, כאשר מדובר בחימום מים חשמלי של צינורות הזורמים לתוך דוד השמש. במקרים רבים, גוף החימום ממוקדם בסמוך לקולטני השמש, כך שמערכת חימום המים תהיה מרוכזת באזור אחד של דוד השמש ולא יהיה צורך בכפל צינורות בכל מה שנוגע לחימום המים האיכותי. גוף החימום, כמו גם קולטני השמש, מכילים מערכת של בידוד שמבטיחה את הניצול האופטימלי של אנרגיית החום המופקת מהם, מבלי לבזבז אנרגיה לריק.

בחרו בדוד השמש המתאים ביותר לצרכים שלכם, ובחרו בשירות איכותי להתקנתו ולטיפול בו

דודי שמש הם מרכיב חשוב במיוחד במשק הבית הישראלי הממוצע, וראוי להתייחס אליהם בהתאם. כאשר אנחנו מתקינים דוד שמש, וכאשר אנחנו בוחרים בשירות דרכו נטפל בדוד השמש ונוודא את תקינותו אחת לתקופה קבועה, אנחנו צריכים לבחור אך ורק בשירות מוביל ואיכותי בתחום. דרך שירות שכזה, אנחנו מבטיחים לעצמנו איכות בעבודתו של דוד השמש לאורך שנים – ודוד שמש איכותי שמותקן בצורה נכונה ומטופל היטב דרך שירות מקצועי, צריך לעבוד שנים לא מועטות כלל וכלל ולשרת אותנו היטב.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד