1545774-min

תיקון צנרת ללא הרס – האם זה אפשרי?

כדאי להכיר את מערכת הביוב שבחצר הבית/המבנה. היא נסתרת מהעין וקולטת אליה את כל המים המשומשים מהבית ובנויה לספיקת נוזלים רבה. היא עשויה מבריכות גדולות נפח ועמוקות המחוברות ביניהן בצנרת. מכל בריכה יוצאת תעלה פתוחה אשר מתחברת בהמשך לצנרת סגורה. המערכת עשויה מבטון או מפלסטיק קשיח ומסיבי העמיד ללחצים ולמשקל. מעל הצנרת מונחת האדמה שעליה נטועים עצים ושיחים. שורשיהם חודרים דרך סדקים ושברים והם אלו אשר, לרוב, גורמים לסתימות.

 

פגיעה בצנרת ביוב

צנרת ביוב נהרסת עקב בלאי, תאונות וחבלות וכדאי לתקנה בשיטות מודרניות. כאשר הסתימות מתרבות אזי יש חשד לפגיעה כרונית בה. ניתן לבדוק זאת על ידי רובוט זעיר שעליו מצלמה או מצלמת סיב אופטי המותקנת על צינור גמיש. הם מצלמים ומספקים תמונות לצג המונח בידי המפעיל. כך מקבלית תמונת מצב ומחליטים על שיטות התיקון. צנרת אחרת הנפגעת משורשים ובנסיבות אחרות היא זאת שבתום הבית המובילה מהאסלות, האמבטיות, או מהכיורים אל מערכת הביוב. היא בעלת קוטר רחב יחסית.

 

שיטות תיקון

קיימות מספר שיטות תיקון ללא הרס. הראשונה היא החדרת שרוול פולימרי לתוך צנרת הביוב. על ידי כך משיגים, למעשה, צנרת חדשה ועמידה מאוד. שיטה אחרת היא הנחת טלאי על ידי החדרת בלון העטוף ביריעת פיברגלאס. חלקו החיצוני ספוג בדבק עמיד במיוחד. לאחר שממקמים את הבלון בנקודה הבעייתית מנפחים אותו ויוצרים טלאי העשוי חומר אפוקסי חזק אשר יאטום את הצנרת. שיטה אחרת היא סדרת תיקונים שניתן לעשותם באמצעות הרובוט הנע על גלגלים בתוך קו הביוב. מומלץ לקבל שירות מחברה בעלת מוניטין בתחום. יש ברשותה תשתית וציוד מתקדם שנועד לתיקון צנרת פגועה. השירות הנ”ל חוסך כסף, זמן וטרדות מיותרות.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד