תכנון אדריכלי

5 דגשים חשובים לגבי תכנון בתי קרקע

לקראת הגשמת בית החלומות שלכם, היעזרו בחמשת הדגשים הבאים לגבי תכנון בתי קרקע. 

מי מבצע את התכנון של בתי קרקע 

תכנון בתי קרקע נעשה על ידי אנשי מקצוע כגון אדריכל או הנדסאי אדריכלות אשר יבצעו תכנון אדריכלי. עוד לפני תכנון בית קרקע כדאי להחליט איזו שיטת בניה מועדפת עליכם.

שיטות בניה אפשרויות 

לצד שיטת הבניה הוותיקה שנעשית רובה ככולה באתר הבניה, ישנן שיטות נוספות. לדוגמא, בניה טרומית. בשיטה זו מתכננים את בית הקרקע בצורה מלאה וחלקיו השונים מיוצרים במפעל ומועברים מוכנים לאתר. שם הם מחוברים אלה לאלה בזמן בניה קצר. בניה מתועשת אפשרית גם היא והיא כוללת הקמת יסודות שעליהם “מולבשים” קירות ותקרה שהוכנו במפעל בשיטה הטרומית. 

כמה זמן לוקח להוציא היתר בניה 

הוצאת היתר בניה נעשית לרוב בשיתוף עם איש מקצוע, משרד אדריכלות. מדובר למעשה בתהליך שאורך מספר חודשים. במקרים מורכבים, הוצאת היתר בניה יכולה לארוך כ-10 – 12 חודשים. 

מתי מעבירים את התוכנית לקבלת אישור בניה 

תכנון בתי קרקע לא נעשה בשלב אחד. תחילה, יושבים עם אדריכל או הנדסאי אדריכלות שיבין בגדול מה רוצים. לאחר מכן, יוצרים תוכנית ראשונית, סקיצה לצורך המחשה. רק לאחר מכן יוצרים תוכניות יותר מפורטות. אותן אפשר להעביר לרשות המקומית, וועדות לצורך קבלת אישור בניה והיתרים. 

אילו תוכניות שונות מצריך בית קרקע 

בהקמת בית קרקע נהוג להכין סקיצות, תוכניות ושרטוטים שונים, עד שמוצאים את התכנון המתאים ללקוח ושאותו גם מאשרים לבניה. לאחר מכן, תוכניות בניה מפורטות יושלמו בשיתוף עם גורמי ביצוע כגון קבלנים. בהקמת בית קרקע נדרשות תוכניות שונות, בהקמת מערכות כגון תוכנית תאורה, תוכנית אינסטלציה, תכנון מערכת החשמל, המיזוג וכן הלאה. 

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד