אחראי בטיחות

טעויות שאנשים עושים בבחירת אחראי בטיחות ומה לעשות במקום

בשביל להבין את המשמעות, חייב לדעת מה מהותו של ממונה בטיחות ועד כמה בחירה לא נכונה עלולה לסכן לא רק אתכם כמנהלים בפרט את העובדים שלכם. נשמע מוכר? רוצים למנוע נזקים שמקורם בבחירת ממונה בטיחות לא מקצועי או לא כשיר מספיק? מה הטעויות שעושים לא מעט בעלי עסק או מפעלים בבחירת האדם האמור למנוע ולמזער אסונות בארגון? במיוחד עבורכם, מאמר שכולו טעויות בבחירת אחראי בטיחות ולמה כדאי לבחור נכון.

כפי שהבנתם, נושאי בטיחות בארגון הם חשובים ביותר והסיבה לכך הוא למנוע תאונות עבודה ולמזער אסונות בסביבת עבודה. נוכח מגוון התפקידים המוטלים על ממונה בטיחות הנבחר, חשוב להבין ולבחור נכון אבל קודם כל להבין מה זו טעות בבחירה ואיך ראוי לבחור את הביטחון שלכם נכון.

טעות מס’ 1: בוחרים ממונה בטיחות ללא בדיקה מעמיקה

הבחירה של ממונה בטיחות בצורה שטחית מפתיעה לא פעם. מה זו בחירה שטחית? היא למעשה בחירה של אחראי ביטחון שלא קיבל אישור כשירות או הסמכה ראויה ממפקח ראשי. כמו כן, בוחרים ממונה שאישור הכשירות שלו לא בתוקף וזו למעשה בעיה גדולה לא פחות. טעות נוספת בבחירה פזיזה קשורה באדם שאין לו ניסיון בטיחותי בתחום בו הוא עומד להיות מועסק.

אז מה עושים?

מבינים את המשמעויות של בחירת ממונה בטיחות עם אישור כשירות לרבות אישור בתוקף. אדם עם השכלה אקדמאית בתחומי הנדסה, טכנולוגיה, ניסיון של שנתיים וכד’. כמו כן, רצוי ואפילו חובה לבקר ולבדוק באתר מנהל הבטיחות באתר משרד הכלכלה אם האדם בעל כשירות. הכי חשוב, לוודא כי האדם הממונה על הבטיחות קיים השתלמויות ייעודית בענף בו הוא עומד לעבוד. זה דבר מאוד חשוב כי אם אין השתייכות לענף זה עלול להיות פחות ממוקד ואף לגרום לא פעם להחלטות פזיזות שבסופן עלולות לסכן את הסביבה.

טעות מס’ 2: בוחרים אדם לא כריזמטי נטול תכונות הנדרשות

שוב, חוזרים לעניין של בחירת אדם לא כריזמטי מספיק, אדם שאין לו כושר ארגון ויכולת טיפול. למה זה קריטי? כי ללא התכונות הנ”ל המידע וההדגשים לא יועברו לעובדים ולסביבה והתוצאה כמו ידועה ואפילו מסוכנת מראש.

מה עושים במקום?

פשוט בוחרים ממונה בטיחות שיוכל לצור אווירה בטיחות בחברה, בארגון או בעסק. זה חשוב כי ללא התכונות הללו, הוא לא יוכל להעביר הדרכות בצורה מקצועית ובעיקר בצורה שתאפשר הטמעה עם אפקטיביות לטווח הארוך. בסיכום דבר? הרעיון הוא להפיק מטעויות וללמוד לקחים לעתיד. עניין הכושר והארגון חשוב אף הוא מכיוון שיש לעניין התקציב והיכולת הכלכלית השלכה. חוקים, תקנות בטיחות, אלו הם חלק מכושר וניהול של ממונה שעובד נכון ומטרתו למנוע כמה שיותר אסונות ולמזער נזקים בעתיד ובהווה.

אולי תרצו לדעת למה צריך מערכות גילוי אש

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד